Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Virus

Nektivni Ugnelj

Virus - Page 38 Empty Re: Virus

Post by Nektivni Ugnelj Tue Apr 06, 2021 12:05 am

San Saba Songbird wrote:
    Sotir wrote:
    Је ли беше у Европи лето од јуна до септембра?
    А Европа означена плавом бојом, скроз горе, на овом графикону?

Шта можемо видети из тог графикона?
    Да је можда током лета, упркос врло малом имунитету, било мало случајева вируса?

Možemo videti i da je najveći karantin u istoriji sveta privremeno ali drastično smanjio transmisiju u Evropi.
    Ima tu svega, i posledica karantina i voljnog smanjenja kontakata u zatvorenom prostoru i rada od kuće i nošenja maski i distanciranja i trajnog zatvaranja mesta gde se ljudi tradicionalno okupljaju. Sve ovo se sada ublažava, ljudi više nemaju snage za drastične promene rutine i sada će krenuti dug rovovski rat - povremeni talasi, vakcinacija, revakcinacija, novi sojevi, jednog dana i pravi antiviralni lekovi. OK je nadati se da će leto biti lakše, verovatno hoće, ali moramo da se pripremimo na odvratna, srceparajuća iznenađenja i da ne računamo da ćemo ove ili sledeće godine živeti kao pre. Eno u Kanadi su upravo skontali šta je to P1 soj - virus je oborio jedan hokejaški klub, grozno su bolesni i pozitivni na Brazilca.

E to je ono cega se bojim najvise. I Jafrikanca. Vrv ce dobar broj onih cepljenih kinezom moci s tim da se slika (ok, za 6 meseci ce ionako vecina morati ponovo necim), jedino je sreca sto bi do tada trebalo da imamo dovoljno Sputnika. AAli bice borba, nadam se da nas nece uhvatiti totalno u raskoraku.
    Vilmos Tehenészfiú

Post by Vilmos Tehenészfiú Tue Apr 06, 2021 12:19 am

Sotir wrote:
    Vilmos Tehenészfiú wrote:Aha, pa ti se u stvari nadas da ce leto 2021 u Evropi biti kao leto 2020 u Evropi a ne kao leto 2020 u Severnoj ili leto 2021 u Juznoj Americi. Pa tako kazi: od 3 ponude biras onu koja odgovara tvom narativu, kao kad covek od 3 pari cipela izabere one koje mu se najvise slazu uz pantalone i kosulju.
    Не, ја се не надам ништа. Знам да ће људи проводити више времена на отвореном где се мање преноси. 
    Имало то 1% или 10% утицаја, свеједно ми је.
    Је ли тешко за разумети?
    Jeste.

_____
    "Burundi je svakako sharmantno mesto cinika i knjiskih ljudi koji gledaju stvar sa svog olimpa od kartona."

“Here he was then, cruising the deserts of Mexico in my Ford Torino with my wife and my credit cards and his black-tongued dog. He had a chow dog that went everywhere with him, to the post office and ball games, and now that red beast was making free with his lion feet on my Torino seats.”
    Vilmos Tehenészfiú

Post by Vilmos Tehenészfiú Tue Apr 06, 2021 12:23 am

Sotir wrote:
    bemty wrote:

zapravo, u irskoj su pomocu track and trace sistema bas neki dan izasli sa podatkom da tek svaki hiljaditi slucaj vodi poreklo preko kontakta spolja. a bas su pratili tipa radnike na gradilistima i tome slicno. ja sam im rekla nemojte da objavljujete ovo, ispasce da je mne u pravu, ali nisu me poslusali. ograda da je 20% slucajeva bilo nepoznatog porekla, ali onih 80% poznatog porekla su skoro potpuno prenosom u zatvorenom prostoru. a to se jako dobro poklapa sa raznim drugim podacima i spekulacijama strucnjaka oko transmisije. u pocetku su recimo mislili da su kontaktne povrsine kljucne i bila je velika prica oko pranja ruku ali to izgleda da uopste nema veze.
    Вилмоше, 
    Ајд што сам те покопао у дискусији, јбг није срамота од бољег изгубити, али што те је МНЕ закопао два метра, брт то је већ за забринути се.
    Ja se brinem što se MNEova sraćkavica prenela na tebe. Da se nisi zarazio preko kontakta sa površinom?

_____
    "Burundi je svakako sharmantno mesto cinika i knjiskih ljudi koji gledaju stvar sa svog olimpa od kartona."

“Here he was then, cruising the deserts of Mexico in my Ford Torino with my wife and my credit cards and his black-tongued dog. He had a chow dog that went everywhere with him, to the post office and ball games, and now that red beast was making free with his lion feet on my Torino seats.”
    kondo

Post by kondo Tue Apr 06, 2021 12:26 am

MNE pobedijoooo

Virus - Page 38 2460015778

Virus - Page 38 1670177810

_____
    #FreeFacu

Дакле, волео бих да се ЈСД Партизан угаси, али не и да сви (или било који) гробар умре.
    rumbeando

Post by rumbeando Tue Apr 06, 2021 10:49 am

New COVID variants have changed the game, and vaccines will not be enough. We need global ‘maximum suppression’
    April 5, 2021 9.05pm BST

At the end of 2020, there was a strong hope that high levels of vaccination would see humanity finally gain the upper hand over SARS-CoV-2, the virus that causes COVID-19. In an ideal scenario, the virus would then be contained at very low levels without further societal disruption or significant numbers of deaths.
    But since then, new “variants of concern” have emerged and spread worldwide, putting current pandemic control efforts, including vaccination, at risk of being derailed.
    Put simply, the game has changed, and a successful global rollout of current vaccines by itself is no longer a guarantee of victory.

No one is truly safe from COVID-19 until everyone is safe. We are in a race against time to get global transmission rates low enough to prevent the emergence and spread of new variants. The danger is that variants will arise that can overcome the immunity conferred by vaccinations or prior infection.
    What’s more, many countries lack the capacity to track emerging variants via genomic surveillance. This means the situation may be even more serious than it appears.
    As members of the Lancet COVID-19 Commission Taskforce on Public Health, we call for urgent action in response to the new variants. These new variants mean we cannot rely on the vaccines alone to provide protection but must maintain strong public health measures to reduce the risk from these variants. At the same time, we need to accelerate the vaccine program in all countries in an equitable way.
    Together, these strategies will deliver “maximum suppression” of the virus.

What are ‘variants of concern’?

Genetic mutations of viruses like SARS-CoV-2 emerge frequently, but some variants are labelled “variants of concern”, because they can reinfect people who have had a previous infection or vaccination, or are more transmissible or can lead to more severe disease.
    There are currently at least three documented SARS-CoV-2 variants of concern:

• B.1.351, first reported in South Africa in December 2020

• B.1.1.7, first reported in the United Kingdom in December 2020

• P.1, first identified in Japan among travellers from Brazil in January 2021.

Similar mutations are arising in different countries simultaneously, meaning not even border controls and high vaccination rates can necessarily protect countries from home-grown variants, including variants of concern, where there is substantial community transmission.
    If there are high transmission levels, and hence extensive replication of SARS-CoV-2, anywhere in the world, more variants of concern will inevitably arise and the more infectious variants will dominate. With international mobility, these variants will spread.
    South Africa’s experience suggests that past infection with SARS-CoV-2 offers only partial protection against the B.1.351 variant, and it is about 50% more transmissible than pre-existing variants. The B.1.351 variant has already been detected in at least 48 countries as of March 2021.
    The impact of the new variants on the effectiveness of vaccines is still not clear. Recent real-world evidence from the UK suggests both the Pfizer and AstraZeneca vaccines provide significant protection against severe disease and hospitalisations from the B.1.1.7 variant.
    On the other hand, the B.1.351 variant seems to reduce the efficacy of the AstraZeneca vaccine against mild to moderate illness. We do not yet have clear evidence on whether it also reduces effectiveness against severe disease.
    For these reasons, reducing community transmission is vital. No single action is sufficient to prevent the virus’s spread; we must maintain strong public health measures in tandem with vaccination programs in every country.

Why we need maximum suppression

Each time the virus replicates, there is an opportunity for a mutation to occur. And as we are already seeing around the world, some of the resulting variants risk eroding the effectiveness of vaccines.
    That’s why we have called for a global strategy of “maximum suppression”.
    Public health leaders should focus on efforts that maximally suppress viral infection rates, thus helping to prevent the emergence of mutations that can become new variants of concern.
    Prompt vaccine rollouts alone will not be enough to achieve this; continued public health measures, such as face masks and physical distancing, will be vital too. Ventilation of indoor spaces is important, some of which is under people’s control, some of which will require adjustments to buildings.

Fair access to vaccines

Global equity in vaccine access is vital too. High-income countries should support multilateral mechanisms such as the COVAX facility, donate excess vaccines to low- and middle- income countries, and support increased vaccine production.
    However, to prevent the emergence of viral variants of concern, it may be necessary to prioritise countries or regions with the highest disease prevalence and transmission levels, where the risk of such variants emerging is greatest.
    Those with control over health-care resources, services and systems should ensure support is available for health professionals to manage increased hospitalisations over shorter periods during surges without reducing care for non-COVID-19 patients.
    Health systems must be better prepared against future variants. Suppression efforts should be accompanied by:

• genomic surveillance programs to identify and quickly characterise emerging variants in as many countries as possible around the world

• rapid large-scale “second-generation” vaccine programs and increased production capacity that can support equity in vaccine distribution

• studies of vaccine effectiveness on existing and new variants of concern

• adapting public health measures (such as double masking) and re-committing to health system arrangements (such as ensuring personal protective equipment for health staff)

• behavioural, environmental, social and systems interventions, such as enabling ventilation, distancing between people, and an effective find, test, trace, isolate and support system.

COVID-19 variants of concern have changed the game. We need to recognise and act on this if we as a global society are to avoid future waves of infections, yet more lockdowns and restrictions, and avoidable illness and death.

Susan Michie
    Professor of Health Psychology and Director of the UCL Centre for Behaviour Change, UCL

Chris Bullen
    Professor of Public Health, University of Auckland

Jeffrey V Lazarus
    Associate Research Professor, Barcelona Institute for Global Health (ISGlobal)

John N. Lavis
    Professor and Canada Research Chair in Evidence-Informed Health Systems, McMaster University

John Thwaites John Thwaites is a Friend of The Conversation.
    Chair, Monash Sustainable Development Institute & ClimateWorks Australia, Monash University

Liam Smith
    Director, BehaviourWorks, Monash Sustainable Development Institute, Monash University

Salim Abdool Karim
    Director, Centre for the AIDS Program of Research in South Africa (CAPRISA)

Yanis Ben Amor
    Assistant Professor of Global Health and Microbiological Sciences, Executive Director - Center for Sustainable Development (Earth Institute), Columbia University
    https://theconversation.com/new-covid-variants-have-changed-the-game-and-vaccines-will-not-be-enough-we-need-global-maximum-suppression-157870
    Anonymous

Post by Guest Tue Apr 06, 2021 11:44 am

ta distanca u srbiji, sampionu nabijanja u bulju i dahtanja drugima u vrat.
    bemty

Post by bemty Tue Apr 06, 2021 11:50 am

Vilmos Tehenészfiú wrote:
    bemty wrote:

ograda da je 20% slucajeva bilo nepoznatog porekla, ali onih 80% poznatog porekla su skoro potpuno prenosom u zatvorenom prostoru. a to se jako dobro poklapa sa raznim drugim podacima i spekulacijama strucnjaka oko transmisije.

Ne poklapa se sa onim sto se dogodilo u Americi. Pogledaj graf koji sam stavio kao odgovor MNE. Peak broj 2 je bio u julu, konkretno 10 dana posle 4. jula kada se tradicionalno ide na plaze i rostilja po bastama uz pivo, komsije i rodbinu. Niko 4. juli ne provodi u kuci uz televizuju... a narocito ne u juznjackim drzavama (gde je i najtoplije), koje su,po savetu premudrog predsednika sa suncem u kosi, vec bile ukinule skoro sve restrikcije vezane za okupljanje gradjana i rad restorana i barova.

i meni se cini da tu ima vise parametara u igri, a i svako pojedinacno istrazivanje ima svoje mane (ovde ne znamo specificnosti njihovog track and trace sistema), ali kumulativno se stvari ipak krecu ka tome da je transmisija napolju mnogo manja. neke prethodne procene su bile da je oko 20 puta manja. ako za irske podatke pretpostavimo ekstremnu situaciju da su bas svi slucajevi gde ne znaju izvor bili preneseni napolju, onda je i dalje 5x manja. ipak su to znacajne razlike.

bio je neki staaari eksperiment sa kapljicnim prenosom gripa gde su ljudi igrali karte i na kraju se pokazalo da je dodirivanje karata (kapljica na kartama) ipak bilo kljucno, a ne kijanje u vazduh. ali ocito su oba pomesana u datoj situaciji, kao sto je u zivotu to dosta pomesano, samo sto u zivotu nemamo tako strogo kontrolisane eksperimente gde gledas gde ide svaka mikrokapljica. tipa za 4. jul neki rostiljaju u dvoristu ali odu da pisaju u isti mali wc u kuci i prenos se dogodi preko vazduha tu, ali to je podatak koji prosto nemamo. ili su se zarazili jer su u vecem broju isli u prodavnice dan-dva ranije. ili su se razvozili kucama zajedno posle vatrometa u gradu. hocu reci, ni jedan pojedinacni podatak dobijen posmatranjem ne moze da rascivija bitne faktore, samo moze da hintuje u nekom smeru, kao sto USA posle 4. jula hintuje u suprotnom smeru or irske studije.

ipak, mne je skroz u pravu Virus - Page 38 3647434120  Virus - Page 38 2849097393

_____
    Warning: may contain irony.
    Sotir

Post by Sotir Tue Apr 06, 2021 12:07 pm

Само једна напомена :
    Како иде топлије време, више се времена проводи напољу. Али кад буде претопло, иде се у климатизован простор, где се само врти унутрашњи ваздух и слабије проверава, што му онда дође још горе него зими.
    bemty

Post by bemty Tue Apr 06, 2021 12:13 pm

toga se nisam uopste setila jer vec 12-13 godina zivim u mestima gde klima nije uobicajena. ali da, to bi definitivno moglo da objasni deo fluktuacija od zemlje do zemlje.

_____
    Warning: may contain irony.
    Nektivni Ugnelj

Post by Nektivni Ugnelj Tue Apr 06, 2021 3:10 pm

poslednja 24 sata u Srbiji je na korona virus testirano 18.233 osoba, od kojih je pozitivno 4.398, dok je, nažalost, 40 osoba preminulo.
    rumbeando

Post by rumbeando Tue Apr 06, 2021 8:52 pm

Tale tamo:

Lično znam za 10ak slučajeva koji su preminuli dan ili dva nakon otpusta iz bolnice a danas me uznemirio slučaj gde preminuli nisu ni bili u bolnici.
    kondo

Post by kondo Tue Apr 06, 2021 8:58 pm

u grčkoj pakao danas, drugi najgori dan ikada u koroni. najgori bio prošle nedelje.

4,309 new #COVID19 cases in #Greece, 79 deaths.

Total confirmed cases: 281,570 
    Total deaths: 8,532 
    Intubated in ICU: 751 (-8) 
    Discharged from ICU: 1,788 (+17) 
    New hospitalizations: 526 (+88) 
    Total tests: 4,266,887 (+24,543) 
    Total rapid tests: 2,556,149 (+50,639)

meni ovo ne liči da će gari da osoli bulju u pefkohoriju

_____
    #FreeFacu

Дакле, волео бих да се ЈСД Партизан угаси, али не и да сви (или било који) гробар умре.
    Anonymous

Post by Guest Tue Apr 06, 2021 9:03 pm

ja idem samo u polihrono, no to je tu odmah pored. 

kako stvari stoje za imaoce srb pasoša, ovo leto ću možda putovati u sarajevo, kruščicu, i da obiđem titov bunker kod konjica
    Anonymous

Post by Guest Tue Apr 06, 2021 9:09 pm

polihrono je na pogrešnoj strani, tu sunce ne zalazi kako pogoduje

Post by MNE Tue Apr 06, 2021 9:13 pm

Turul madár wrote:ja idem samo u polihrono, no to je tu odmah pored. 

kako stvari stoje za imaoce srb pasoša, ovo leto ću možda putovati u sarajevo, kruščicu, i da obiđem titov bunker kod konjica
    srBsku Crnu Goru ništa?
    Anonymous

Post by Guest Tue Apr 06, 2021 9:15 pm

pre bih išo u albaniju i bugarsku na more nego u cg
    kondo

Post by kondo Tue Apr 06, 2021 9:19 pm

albanija  Virus - Page 38 903208043

bugarska  Virus - Page 38 1317743302

_____
    #FreeFacu

Nektivni Ugnelj

Post by Nektivni Ugnelj Tue Apr 06, 2021 9:20 pm

Odlicno je u Bugarskoj, mozes da odes u Ćupriju i staviš sliku mora ispred, daleko je jeftinije, a ugođaj je sasma uporediv.
    Anonymous

Post by Guest Tue Apr 06, 2021 9:23 pm

Može i Rumunija. Kaže lik, Mamia je nešto kao Budva.  Virus - Page 38 3579118792

Čak ni Budva ne može  da se poredi sa onim.
    паће

Post by паће Tue Apr 06, 2021 9:26 pm

Talason wrote:Može i Rumunija. Kaže lik, Mamia je nešto kao Budva.  Virus - Page 38 3579118792

Шта, Мамаја?

Не знам шта су направили у међувремену, можда им се најзад слегао онај песак што су довозили камионима. Јер је иначе обала блатна, тамо кукуруз расте до на три метра од обале. А ветар пре подне дува с мора, поподне с копна, нема дана паузе. И, наравно, носи песак...

Ал' то је било пре 50+ година... и за све то време нико од нас није пожелео да поново оде тамо.
    bela maca

Post by bela maca Tue Apr 06, 2021 9:28 pm

Ja idem na Durmitor u maju i to je najdalje što bih se usudila da planiram

_____
    most of us probably not getting better
    but not getting better together
    Anonymous

Post by Guest Tue Apr 06, 2021 9:28 pm

rumunija je šou totalni, drugar jedan je igro fudbal u bukureštu i konstanci, bio je tu i u navodariju iznad. mada meni se tamo više ide na severoistok prema moldaviji, ne na more
    Sotir

Post by Sotir Tue Apr 06, 2021 9:30 pm

Мени Варна одлична, додуше не градска плажа него Св Константин и Елена или Златни пјасци. Имају и делфине.
    А навече пева Азис по локалима  Virus - Page 38 3826186726
    Anonymous

Post by Guest Tue Apr 06, 2021 9:31 pm

Rumuniju vredi obići uzduž i popreko, ne zbog mora, naravno.

Jednom je obići i nikad više.
    Anonymous

Post by Guest Tue Apr 06, 2021 9:35 pm

pa jednom naravno, ja bih to nekako spoji gore sa ukrajinom i černobilom. to je nekih 1500 km s tim da bukvalno dođeš skoro do moldavije, tamo u jaši i gore botošane pa onda u ukr

Post by Sponsored content