Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

    COVID19 i Srbija - društvene posledice

    Mr.Pink

    Posts : 11141
    Join date : 2014-10-28
    Age : 45

    COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 Empty Re: COVID19 i Srbija - društvene posledice

    Post by Mr.Pink Sat May 09, 2020 12:17 pm

    imam razumevanja uvek za bosance


    _____
    radikalni patrijarhalni feminista

    smrk kod dijane hrk
    avatar

    Posts : 7775
    Join date : 2017-03-14

    COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 Empty Re: COVID19 i Srbija - društvene posledice

    Post by MNE Sat May 09, 2020 1:54 pm

    fikret selimbašić wrote:
    Mr.Pink wrote:gde se ovo desava

    pa brt mogo se malo utegne pre pozeraja

    Banjalučanin. Možda i nije, juče su nekog uhapsili tamo zato što je ovakav izašao u grad, ovo je možda neki novi slučaj.
    pa i neka su, ponavlja se 100 puta da je maska obavezna al ljudi neće da slušaju
    Anonymous
    Guest

    COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 Empty Re: COVID19 i Srbija - društvene posledice

    Post by Guest Sat May 09, 2020 4:54 pm

    Био би много бољи штос да је носио маску.
    Anonymous
    Guest

    COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 Empty Re: COVID19 i Srbija - društvene posledice

    Post by Guest Sat May 09, 2020 9:58 pm

    Grad Beograd će, po završetku epidemije koronavirusa, u nekom od postojećih beogradskih parkova napraviti spomen-šumu u znak sećanja na žrtve ovog virusa, rekao je za Televiziju Pink zamenik gradonačelnika Beograda Goran Vesić. Prema njegovim rečima, u spomen-šumi će biti posađena stabla, tačno onoliko koliko je bilo žrtava koronavirusa u Srbiji.

    "Na taj način ćemo se sećati svih ljudi koji su preminuli, ali ćemo se sećati i herojske borbe koju je vodila država, kao i zdravstveni sistem i druge službe, policija, vojska, komunalne službe i građani koji su činili dobra dela. Sećaćemo se ovog vremena kada smo, na žalost imali žrtve, ali smo zahvaljujući ozbiljnom pristupu države spasili hiljade života i uspeli da budemo država sa mnogo manje žrtava", kazao je Vesić.

    On je zahvalio novinaru TV Pinka Mladenu Mijatoviću koji je ovu ideju predložio Skupštini grada.
    avatar

    Posts : 7775
    Join date : 2017-03-14

    COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 Empty Re: COVID19 i Srbija - društvene posledice

    Post by MNE Sat May 09, 2020 10:07 pm

    znači oni koji su preležali biće prvoborci
    паће

    Posts : 41633
    Join date : 2012-02-12
    Location : wife privilege

    COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 Empty Re: COVID19 i Srbija - društvene posledice

    Post by паће Sat May 09, 2020 11:07 pm

    Носиће спомен маске кад буду полагали венце.

    Него, шума у парку, како то фантастично звучи. Зар тамо већ нема дрвећа?


    _____
       cousin for roasting the rakija
       И кажем себи у сну, еј бре коњу па ти ни немаш озвучење, имаш оне две кутијице око монитора, видећеш кад се пробудиш...
    Anonymous
    Guest

    COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 Empty Re: COVID19 i Srbija - društvene posledice

    Post by Guest Sat May 09, 2020 11:12 pm

    паће wrote:Носиће спомен маске кад буду полагали венце.

    Него, шума у парку, како то фантастично звучи. Зар тамо већ нема дрвећа?

    poseći će drveće da bi zasadili šumu!
    паће

    Posts : 41633
    Join date : 2012-02-12
    Location : wife privilege

    COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 Empty Re: COVID19 i Srbija - društvene posledice

    Post by паће Sat May 09, 2020 11:20 pm

    Talason wrote:
    паће wrote:Носиће спомен маске кад буду полагали венце.

    Него, шума у парку, како то фантастично звучи. Зар тамо већ нема дрвећа?

    poseći će drveće da bi zasadili šumu!

    Паметно. Иначе се шума не би видела од дрвећа.


    _____
       cousin for roasting the rakija
       И кажем себи у сну, еј бре коњу па ти ни немаш озвучење, имаш оне две кутијице око монитора, видећеш кад се пробудиш...
    Vilmos Tehenészfiú

    Posts : 7672
    Join date : 2020-03-05

    COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 Empty Re: COVID19 i Srbija - društvene posledice

    Post by Vilmos Tehenészfiú Sat May 09, 2020 11:42 pm

    A jel će da bude tender za spomen šumu?


    _____
    "Burundi je svakako sharmantno mesto cinika i knjiskih ljudi koji gledaju stvar sa svog olimpa od kartona."

    “Here he was then, cruising the deserts of Mexico in my Ford Torino with my wife and my credit cards and his black-tongued dog. He had a chow dog that went everywhere with him, to the post office and ball games, and now that red beast was making free with his lion feet on my Torino seats.”
    Janko Suvar

    Posts : 7894
    Join date : 2019-06-06

    COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 Empty Re: COVID19 i Srbija - društvene posledice

    Post by Janko Suvar Sun May 10, 2020 12:16 am

    kad se oporave do kraja ovi sto rade na spomeniku djindjicu.


    _____
    ????
    plachkica

    Posts : 16550
    Join date : 2014-11-06

    COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 Empty Re: COVID19 i Srbija - društvene posledice

    Post by plachkica Sun May 10, 2020 12:26 am

    COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 286371741 COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 286371741
    Anonymous
    Guest

    COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 Empty Re: COVID19 i Srbija - društvene posledice

    Post by Guest Sun May 10, 2020 10:51 am

    Živojin Ćosić (62) iz Runjana kod Loznice proveo je u zatvoru 50 dana zbog navodonog širenja panike putem društvenih mreža u vreme vanrednog stanja, a trenutno se nalazi u kućnom pritvoru do okončanja postupka koji se vodi protiv njega. Osim što mu se u krivičnoj prijavi stavlja na teret da je putem društvenih mreža želeo da osujeti odluke i mere državnih organa, optužen je i za višegodišnje napade na Srpsku naprednu stranku. Da li je reč o zloupotrebi vanrednog stanja?

    Tri navodne objave na Tviteru u kojima se spominje nedostatak ljudstva, opreme i prostorija u lozničkoj Opštoj bolnici bila su povod da Živojinu Ćosiću policija prvo provali u stan, zatim da mu oduzme elektornske uređaje, a onda i da ga liši slobode na gotovo dva meseca.

    Kako se navodi u krivičnoj prijavi koju je Javnom tužilaštvu u Loznici podnela policija, postoji sumnja da je sa profila pod pseudonimom želeo da izazove paniku. I ne samo to.

    "Osumnjičeni već duži vremenski period takođe iznosi laži protiv vladajuće stranke u Republici Srbiji u smislu da je ministar zdravlja Republike Srbije Zlatibor Lončar najstručniji, nazivajući ga "Doktor Smrt"... Takođe navodi da su na vlasti sve lopovi i prevaranti, kao i da kada bi se ustanovilo koliko su pokrali predsednik Srbije Aleksandar Vučić, SNS i Vidoje, bilo bi sapuna za tri generacije svetske populacije... Osumnjičeni je slikao gradonačelnika Loznice i čelnike Grada, i pisao o njima razne laži i neistine", navodi se u krivičnoj prijavi protiv Ćosića.

    Po ukidanju vanrednog stanja, zatvorski pritvor je zamenjen kućnim, do okončanja postupka.
    ...

    http://rs.n1info.com/Vesti/a597767/U-zatvoru-50-dana-zbog-sirenja-panike-i-vredjanja-SNS.html
    Anonymous
    Guest

    COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 Empty Re: COVID19 i Srbija - društvene posledice

    Post by Guest Sun May 10, 2020 10:58 am

    Председнику синдиката "Слога" запослених у Министарству одбране и Војсци Србије Дејану Павловићу јутрос око 1.45 запаљена је кућа у Сурчину, где живи као војни закупац, саопштили су из тог синдиката и захтевали хитну реакције државних органа и подршку јавности да се што пре приведу починилац и налогодавац.

    Како су навели, у тренутку избијања пожара Павловић је био у кући и, како кажу, само пуком срећом остао је неповређен, јер је због јаког лавежа паса успео да се пробуди и спаси.

    На лицу места се још налази више ватрогасних возила која санирају пожар, а по одлуци надлежног тужилаштва радиће се увиђај, стоји у саопштењу.

    Удружени синдикати Србије "Слога" навели су да сматрају да је пожар подметнут од "спреге актуелне власти и криминала, на шта указује више индиција" и траже хитну реакцију државних органа, подршку јавности да би се што пре пронашли и привели правди починилац и налогодавац.

    "Да је пожар подметнут, указују чињенице да је Павловићу последњих дана од надређених више пута сугерисано да смањи своје синдикалне активности, да не иступа саопштењима, интервјуима у јавности и писањем по друштвеним мрежама", наводе у саопштењу и додају да је, након опширног интервјуа у листу "Сведок", против Павловића покренута дисциплинска пријава.

    Подсетили су да је током ванредног стања због пандемије вируса корона Дејан Павловић у име синдиката поднео кривичне пријаве против команданта полигона "Пасуљанске ливаде" потпуковника Небојше Лојпура и команданта 2. Центра за обуку у Ваљеву пуковника Зорана Смиљанића због непредузимања мера за чување живота и здравља запослених у Војсци Србије.
    ...

    http://www.nspm.rs/hronika/udruzeni-sindikati-srbije-sloga-dejanu-pavlovicu-predsedniku-sindikata-u-vojsci-srbije-zapaljena-kuca-u-surcinu.html
    boomer crook

    Posts : 37660
    Join date : 2014-10-27

    COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 Empty Re: COVID19 i Srbija - društvene posledice

    Post by boomer crook Sun May 10, 2020 11:20 am

    Janko Suvar wrote:kad se oporave do kraja ovi sto rade na spomeniku djindjicu.

    COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 1399639816 COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 1399639816


    _____
    And Will's father stood up, stuffed his pipe with tobacco, rummaged his pockets for matches, brought out a battered harmonica, a penknife, a cigarette lighter that wouldn't work, and a memo pad he had always meant to write some great thoughts down on but never got around to, and lined up these weapons for a pygmy war that could be lost before it even started
    Nektivni Ugnelj

    Posts : 52533
    Join date : 2017-11-16

    COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 Empty Re: COVID19 i Srbija - društvene posledice

    Post by Nektivni Ugnelj Sun May 10, 2020 11:26 am

    Bendegúz Somogyi wrote:Председнику синдиката "Слога" запослених у Министарству одбране и Војсци Србије Дејану Павловићу јутрос око 1.45 запаљена је кућа у Сурчину, где живи као војни закупац, саопштили су из тог синдиката и захтевали хитну реакције државних органа и подршку јавности да се што пре приведу починилац и налогодавац.

    Како су навели, у тренутку избијања пожара Павловић је био у кући и, како кажу, само пуком срећом остао је неповређен, јер је због јаког лавежа паса успео да се пробуди и спаси.

    На лицу места се још налази више ватрогасних возила која санирају пожар, а по одлуци надлежног тужилаштва радиће се увиђај, стоји у саопштењу.

    Удружени синдикати Србије "Слога" навели су да сматрају да је пожар подметнут од "спреге актуелне власти и криминала, на шта указује више индиција" и траже хитну реакцију државних органа, подршку јавности да би се што пре пронашли и привели правди починилац и налогодавац.

    "Да је пожар подметнут, указују чињенице да је Павловићу последњих дана од надређених више пута сугерисано да смањи своје синдикалне активности, да не иступа саопштењима, интервјуима у јавности и писањем по друштвеним мрежама", наводе у саопштењу и додају да је, након опширног интервјуа у листу "Сведок", против Павловића покренута дисциплинска пријава.

    Подсетили су да је током ванредног стања због пандемије вируса корона Дејан Павловић у име синдиката поднео кривичне пријаве против команданта полигона "Пасуљанске ливаде" потпуковника Небојше Лојпура и команданта 2. Центра за обуку у Ваљеву пуковника Зорана Смиљанића због непредузимања мера за чување живота и здравља запослених у Војсци Србије.
    ...

    http://www.nspm.rs/hronika/udruzeni-sindikati-srbije-sloga-dejanu-pavlovicu-predsedniku-sindikata-u-vojsci-srbije-zapaljena-kuca-u-surcinu.html

    99 revisited
    Anonymous
    Guest

    COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 Empty Re: COVID19 i Srbija - društvene posledice

    Post by Guest Sun May 10, 2020 10:30 pm

    struka kao alibi
    паће

    Posts : 41633
    Join date : 2012-02-12
    Location : wife privilege

    COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 Empty Re: COVID19 i Srbija - društvene posledice

    Post by паће Tue May 12, 2020 8:50 pm

    Близнакиње сад излазе на улицу сваки дан, па госпоја мало пази на њих, и онда чује којешта од комшиница.

    Једној муж шофер, већ три месеца седи у Немачкој и не може да мрдне. Сад је најзад успео да да узорак, па ако испадне негативац, може да дође. Е сад ако и кад буде посла...

    Друга комшиница каже да они имају кућу у Шумској, па су тамо боравили преко лета, ал' сад је 50€ тестирање овде, и 200КМ тамо, значи 150€ по особи, неће ићи. Башка што се узорци узимају на само 1 месту, негде у Београду, згодно за дружење док се чека на ред, каже долазе људи увече па ватају ред за ујутро...

    Ово последње ми је невероватно, ел' може неко да потврди, или још боље, да побије?


    _____
       cousin for roasting the rakija
       И кажем себи у сну, еј бре коњу па ти ни немаш озвучење, имаш оне две кутијице око монитора, видећеш кад се пробудиш...
    паће

    Posts : 41633
    Join date : 2012-02-12
    Location : wife privilege

    COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 Empty Re: COVID19 i Srbija - društvene posledice

    Post by паће Tue May 12, 2020 8:51 pm

    Него, тај недостатак возача ће тамо кад тад да се одрази на снабдевеност, и не само тоалет папиром него и клопом.


    _____
       cousin for roasting the rakija
       И кажем себи у сну, еј бре коњу па ти ни немаш озвучење, имаш оне две кутијице око монитора, видећеш кад се пробудиш...
    Anonymous
    Guest

    COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 Empty Re: COVID19 i Srbija - društvene posledice

    Post by Guest Tue May 12, 2020 9:09 pm

    паће wrote:
    Друга комшиница каже да они имају кућу у Шумској, па су тамо боравили преко лета, ал' сад је 50€ тестирање овде, и 200КМ тамо, значи 150€ по особи, неће ићи. Башка што се узорци узимају на само 1 месту, негде у Београду, згодно за дружење док се чека на ред, каже долазе људи увече па ватају ред за ујутро...

    Ne znam na šta misli. Još uvek nije omogućeno komercijalno testiranje, dakle ni na jednom mestu u državi trenutno ne možeš da se svojevoljno testiraš. Tu postoje razni problemi kojih ljudi nisu baš svesni, jer ne znaju šta podrazumeva testiraju na koronu. 

    Prvi je kapacitet. Mi imamo mali broj laboratorija koje poseduju PCR mašine - ima ih manje od deset, koliko znam. A državni resursi koriste se za epidemiološko testiranje koje je mnogo važnije i to će tako biti još neko vreme. 

    Drugi problem su sanitarni uslovi. Kon nije dozvoljavao da privatne laboratorije testiraju na koronu zato što a) to ne bi bio lekarski kontrolisan test i neko bi se testirao posle 24h od izlaganja, dobio negativan rezultat i potom zarazio celu svoju porodicu b) zato što nije (sa dobrim razlogom) postojalo poverenje da će privatne laboratorije obezbediti sanitarne uslove za bezbedno uzorkovanje. Taj drugi problem još nije rešen i potreban je neki oblik sanitarnog nadzora. 

    Treći problem je dijagnostičko usko grlo. Test ne sme da bude stariji od 72h, a rezultati se kod nas čekaju duže od toga.  Nestorović je rekao da će se testovi raditi u labu u Kliničkom centru Srbije, ali to mi zvuči kao njegovo tipično polyanna podvriskivanje koje je u koliziji sa realnošću.

    Što se tiče cene od 50 evra, to je samo osnovna cena u koju ne ulaze ruke i profitna margina. Po svoj prilici i ovde će biti 100-150 evra po osobi, ako se u akciju uključe privatnici, ali još nije poznato ni gde će se raditi, ni koliko će koštati.
    Anonymous
    Guest

    COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 Empty Re: COVID19 i Srbija - društvene posledice

    Post by Guest Fri May 15, 2020 8:36 pm

    Anonymous
    Guest

    COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 Empty Re: COVID19 i Srbija - društvene posledice

    Post by Guest Fri May 22, 2020 6:46 pm

    Саопштење са 4. седницe I Великог већа, одржанe 21. маја 2020. године, којoм је председавала Снежана Марковић, председница Уставног суда и председница Већа

    четвртак, 21. мај 2020


    Уставни суд, Велико веће, је на 4. седници I Великог већа одлучио о 40 предмета

    I У предметима оцене уставности и законитости општих правних аката Уставни суд је:

    - одбацио иницијативе за покретање поступка за оцену уставности и законитости Одлуке о проглашењу ванредног стања („Службени гласник РС“, број 29/20). Суд је одбацио захтеве за обуставу извршења појединачних аката и радњи предузетих на основу наведене оспорене Одлуке. (предмет IУо-42/2020)
    Janko Suvar

    Posts : 7894
    Join date : 2019-06-06

    COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 Empty Re: COVID19 i Srbija - društvene posledice

    Post by Janko Suvar Fri May 22, 2020 7:57 pm

    smajli koji sleze ramenima


    _____
    ????
    ♏

    Posts : 4836
    Join date : 2016-06-09
    Location : gotta have those beans

    COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 Empty Re: COVID19 i Srbija - društvene posledice

    Post by ♏ Sat May 23, 2020 7:38 am

    ¯\(°_o)/¯
    Anonymous
    Guest

    COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 Empty Re: COVID19 i Srbija - društvene posledice

    Post by Guest Fri May 29, 2020 6:36 pm

    ...

    Na početku analize argumenata US valja primetiti da je procena da li neke faktičke okolnosti mogu u ustavnopravnom smislu da se okarakterišu kao nemogućnost Narodne skupštine da se sastane, po svojoj prirodi ista kao i procena da li neke činjenice konstituišu „javnu opasnost koja ugrožava opstanak države ili građana“. Ponovo je reč o proceni koja se vrši u ustavnopravno neregulisanom polju odlučivanja. Međutim, budući da ta procena proizvodi vrlo značajne ustavnopravne posledice, ona se može smatrati legitimnim predmetom ustavnosudskog odlučivanja. Kao što smo videli, US je ustanovio da nema preciznih ustavnopravnih uputa za ko i kako-pitanja odlučivanja, pa je ponudio sopstvene odgovore.

    Kada je reč o ko-pitanju, US polazi od pretpostavke da je onaj ko je pozvan da ustavnopravno predstavlja Narodnu skupštinu – a to je njen predsednik – pozvan i da donosi odluku o nemogućnosti njenog sastajanja. Poseban akcenat US stavlja na napred navedenu odredbu Poslovnika koja ovlašćuje predsednika Narodne skupštine da o takvoj jednoj činjenici „obaveštava“ nosioce izvršno-političke vlasti. Potrebno je, međutim, uočiti, prvo, da jezička formulacija u Poslovniku upućuje na zaključak da se ta njegova nadležnost zasniva „u slučaju ratnog ili vanrednog stanja“, dakle, kada je takvo stanje već proglašeno. I drugo, mnogo važnije, iz nadležnosti predsednika Narodne skupštine da „obaveštava“ o nemogućnosti sastajanja ne proizlazi nužno zaključak da on raspolaže i nadležnošću da „samostalno procenjuje“ da li su takve faktičke okolnosti nastupile. U prilog tome ide i istorijska analiza ovog ustavnopravnog režima. Dok je Ustavom iz 1990. godine nadležnost za proglašenje vanrednog stanja bila stavljena u ruke izvršno-političke vlasti, pa je to činio predsednik Republike, na predlog Vlade (čl. 83, tač. 8), dotle se postojećim Ustavom na to ovlašćuje zakonodavno telo. Razlozi „hitno[sti] na otklanjanju uzroka“ opasnosti, koje pominje i US (str. 11), najčešće opredeljuju ustavotvorca da odluku o uvođenju vanrednog stanja poveri egzekutivi, pa je to i preovlađujuće rešenje u uporednoj ustavnopravnoj praksi. Stoga se nameri srpskog ustavotvorca da odstupi od uobičajenog ustavnopravnog modela, primenjenog u Ustavu iz 1990, i da odluku o uvođenju vanrednog stanja poveri zakonodavnom organu mora pridati poseban ustavnopravni značaj. Da je US to učinio, bio bi primoran da zaključi da namera ustavotvorca nije mogla biti da dozvoli da se bilo čijom „samostalnom procenom“ Narodna skupština olako razvlašćuje izvornog ovlašćenja da odlučuje o uvođenju vanrednog stanja.

    Nadalje, i sam kriterijum „predstavljanja Narodne skupštine“, od kojeg je US inicijalno pošao, nalagao je da se odgovor na ko-pitanje potraži i na nekom drugom mestu. Recimo, u glavi VI Zakona o narodnoj skupštini, koja se bavi organizacijom Narodne skupštine, u kojoj nailazimo na Kolegijum Narodne skupštine, kao telo „koje saziva predsednik Narodne skupštine radi koordinacije rada i obavljanja konsultacija u vezi sa radom Narodne skupštine [kurziv moj]“ (čl. 26, st. 1). To telo „čine predsednik Narodne skupštine, potpredsednici Narodne skupštine i predsednici poslaničkih grupa u Narodnoj skupštini“ (st. 2), a njegova funkcija je da „pomaže predsedniku Narodne skupštine u predstavljanju Narodne skupštine [kurziv moj], sazivanju sednica Narodne skupštine, utvrđivanju predloga dnevnog reda, usklađivanju rada radnih tela i drugim pitanjima iz nadležnosti predsednika Narodne skupštine“ (st. 4), US je, sledeći svoj inicijalni rezon, mogao zaključiti da je baš na Kolegijumu Narodne skupštine, kao telu sastavljenom od predstavnika različitih političkih opcija, da izvrši jednu ovako ozbiljnu procenu. Takav zaključak bi, uostalom, bio mnogo više u „duhu“ parlamentarizma, na koji se US poziva u Rešenju, od onoga do koga je na kraju došao.

    Prethodna analiza je dobrim delom osvetlila i odgovore na kako-pitanje, tako što je pokazala da dok su tvrdnje US – da predsednik Narodne skupštine nije dužan da saziva sednicu parlamenta i da je nadležan da obaveštava nosioce izvršno-političke vlasti o nemogućnosti sastajanja – pravno osnovane, dotle takve osnovanosti nema za tvrdnju da je on nadležan da „samostalno“ donosi takvu odluku. Posebno problematičan je treći aspekt diskusije o kako-pitanju, u kojem nas US uverava da ne raspolaže nikakvim aršinima na osnovu kojih bi mogao da sudi o proceni odlučioca o nemogućnosti sastajanja najvišeg predstavničkog tela. Prvo, tačno je da US ne raspolaže pouzdanim ustavnopravnim „merilom“ za donošenje jednog takvog suda. Međutim, insistiranjem na tome da je na predsedniku Narodne skupštine da donese „samostalnu procenu“, US hipostazira njegov ustavnopravni položaj u okolnostima kada treba izvršiti jednu tako dalekosežnu procenu koja proizvodi vrlo ozbiljne ustavnopravne posledice. Ustav Republike Srbije u čl. 2 kaže da „suverenost potiče od građana koji je vrše… preko svojih slobodno izabranih predstavnika“ i „nijedan… pojedinac ne može prisvojiti suverenost od građana“. Iznoseći argument da predsednik Narodne skupštine raspolaže gotovo neograničenom slobodom da „samostalno proceni“ da li je Skupština u mogućnosti da se sastane, US nudi blanko opravdanje za moguću nedopuštenu uzurpaciju građanske suverenosti od strane pojedinca, pa makar on bio i predsednik Narodne skupštine.

    Drugo, US pokazuje krajnju uzdržanost u pogledu sposobnosti da na bazi dostupnih činjeničnih parametara sudi o zasnovanosti odluke o nemogućnosti sastajanja. Nasuprot izraženoj spremnosti da se upusti u opsežnu analizu šta sve, apstraktno gledano, može u faktičkom smislu da se okarakteriše kao „javna opasnost“, a potom i da li se širenje zarazne bolesti COVID-19 može smatrati jednim konkretnim oblikom takve opasnosti, US u pogledu ovog pitanja nije ponudio ništa drugo do lakonske opaske da „ne može da ocenjuje organizacione mogućnosti Narodne skupštine da se sastane bez odlaganja u uslovima postojanja opasnosti po život i zdravlje ljudi“.

    Možda su se, ipak, „organizacione mogućnosti“ sastajanja Narodne skupštine mogle sagledavati u svetlu činjenice da je rad kafića, restorana i tržnih centara bio dozvoljen sve do 21. marta 2020, dakle celih šest dana posle proglašenja vanrednog stanja. Ili, recimo, u svetlu uporedivih iskustava predstavničkih tela drugih zemalja koje su prolazile kroz istu krizu, a na neke od njih i sam US referiše kada govori o opravdanosti uvođenja vanrednog stanja. Tad bi se lako uočilo da je Srbija jedina zemlja u kojoj najviše predstavničko telo nije imalo nikakvih aktivnosti skoro dva meseca. Najzad, US je mogao, recimo, i da se upita kako su se „organizacione mogućnosti“ Narodne skupštine promenile, pa je bilo moguće da se uz sve neophodne zaštitne mere sastane 28. aprila da bi potvrdila uvođenje vanrednog stanja, ali ne i 14. marta da bi glasala o njegovom uvođenju. Kao i da li su „uslovi opasnosti po život i zdravlje ljudi“ bili intenzivniji 14. marta, do kada je bio potvrđen 41 slučaj zaraze na teritoriji Republike Srbije (tog dana šest novih slučajeva) ili 28. aprila, do kada je bilo 8.497 potvrđenih slučajeva (tog dana 222 nova slučaja), a ukupan broj preminulih lica 168.

    Da je se US i ovde, makar i nevoljko, upustio u detaljniji postupak „suđenja po činjenicama“, to bi ga dovelo do nesumnjivog zaključka da nije bilo stvarnih faktičkih prepreka da se Narodna skupština, uz poštovanje svih neophodnih epidemioloških mera, sastane i vrši svoju izvornu ustavnu nadležnost proglašenja vanrednog stanja.

    ***

    U ustavnopravnoj teoriji se ustavni sud smatra institucijom koja, vršeći ustavnosudsku kontrolu akata drugih organa vlasti, predstavlja branu potencijalno razobručenom delovanju postojeće skupštinske većine – countermajoritarian institution. Preduzeta pravna analiza odluke US povodom dva ključna, karlšmitovska pitanja (postoje i drugi, nerazmatrani aspekti ove odluke koji su takođe podložni kritici, a o nekima je već pisano ovde i ovde) navodi na pomisao da je se, protivno tako ustrojenoj ulozi, srpski ustavnosudski organ na sve načine dovijao ne bi li našao ustavnopravno utemeljenje za postupke vladajuće većine u okolnostima proglašenja vanrednog stanja. Takva načelna pozicija US je, najblaže rečeno, zabrinjavajuća ako znamo da će se pred ovim telom naći brojne ustavne žalbe građana, kao i druge inicijative za ocenu ustavnosti različitih podzakonskih akata kojima je tokom vanrednog stanja odstupano od Ustavom zajemčenih ljudskih i manjinskih prava.

    Autor je redovni profesor Pravnog fakulteta Univerziteta u Beogradu.

    https://www.cepris.org/licni-stavovi/jovanovic-ustavni-sud-u-raljama-karlsmitovskih-pitanja/
    Anonymous
    Guest

    COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 Empty Re: COVID19 i Srbija - društvene posledice

    Post by Guest Thu Jun 04, 2020 11:27 pm

    Без обзира на то што се ради и гради на све стране и што највећа инфраструктурна градилишта нису стала ниједног тренутка за време ванредног стања уведеног због пандемије вируса корона, ребаланс републичког буџета наговештава спорију изградњу путева и пруга, што ће продужити рокове за завршетак радова.

    Издвајања за инфраструктуру у овој години су смањена за око 20 милијарди динара. Буџет Министарства грађевинарства одакле се финансирају радови на изградњи путне и железничке инфраструктуре смањен је за више од 17 милијарду динара. Преостали износ смањења (око 3 милијарде динара) односи се на мање расходе за експропријацију земљишта (књижи се на разделу Министарства финансија).

    -Годишњи буџет Министарства грађевинарства је смањен за четвртину у односу на иницијални план. Поједини пројекти већ су одложени за наредну годину као што је изградња аутопута Нови Београд – Сурчин. Док је на другима планиран мањи обим радова, попу обилазнице око Београда, брзе пруга Београд-Будимпешта и аутопута Прељина-Пожега - наводи Фискални савет у оцени ребаланса буџета.

    ...

    http://www.politika.rs/scc/clanak/455465/Korona-usporava-zavrsetak-puteva-i-pruga

    COVID19 i Srbija - društvene posledice - Page 25 Empty Re: COVID19 i Srbija - društvene posledice

    Post by Sponsored content


      Current date/time is Fri Nov 15, 2024 5:56 pm