Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Liberalizam

Anonymous

Liberalizam - Page 10 Empty Re: Liberalizam

Post by Guest Sat Jul 11, 2020 1:51 pm

Možda ovde, neki odgovor na ono pismo u Harpersu

https://theobjective.substack.com/p/a-more-specific-letter-on-justice
    Летећи Полип

Post by Летећи Полип Sun Sep 27, 2020 2:10 pm

Tajmstampovano  (6:29 - 8:00). Znači valjao sam se po podu.   Liberalizam - Page 10 1233199462
    Erős Pista

Post by Erős Pista Sun Sep 27, 2020 2:58 pm

I ja Liberalizam - Page 10 1143415371

_____
    "Oni kroz mene gledaju u vas! Oni kroz njega gledaju u vas! Oni kroz vas gledaju u mene... i u sve nas."

Dragoslav Bokan, Novi putevi oftalmologije
    Erős Pista

Post by Erős Pista Sun Oct 04, 2020 9:41 pm

https://jacobinmag.com/2020/10/john-rawls-liberalism-political-philosophy-conservative-age

_____
    "Oni kroz mene gledaju u vas! Oni kroz njega gledaju u vas! Oni kroz vas gledaju u mene... i u sve nas."

Летећи Полип

Post by Летећи Полип Tue Oct 27, 2020 8:18 pm

_____
    Sve čega ima na filmu, rekao sam, ima i na Zlatiboru.

~~~~~

Ne dajte da vas prevare! Sačuvajte svoje pojene!
    Daï Djakman Faré

Post by Daï Djakman Faré Tue Nov 24, 2020 3:27 pm

zastarela je vest, ali sad mi je poslao drugar i mnogo je jezgrovita. mislim da mozda ne postoji jaca metonimija za drustveno-politicku trajektoriju zapada od 1990-ih naovamo od LGBT ikone alexander bard-a iz army of lovers koji je u medjuvremenu postao naci

Swedish Channel Boots Out Celebrity Producer Over Criticism of Black Lives Matter

_____
    i would like to talk here about The Last of Us on HBO... and yeah, yeah i know.. the world is burning but lets just all sit and talk about television. again - what else are we doing with ourselves ? we are not creating any militias. but my god we still have the content. appraising content is the american modus vivendi.. that's why we are here for. to absorb the content and then render some sort of a judgment on content. because there is a buried hope that if enough people have the right opinion about the content - the content will get better which will then flow to our structures and make the world a better place
    Летећи Полип

Post by Летећи Полип Wed Dec 09, 2020 10:14 pm

Writers have interpreted the failings of liberalism in different ways; the point, however, is to change it. Self-criticism is a liberal strength. The very fact that there are already so many books diagnosing the death of liberalism proves that liberalism is still alive. But now we must move from analysis to prescription.

https://www.prospectmagazine.co.uk/magazine/the-future-of-liberalism-brexit-trump-philosophy

_____

~~~~~

Anonymous

Post by Guest Mon Feb 15, 2021 11:48 am

Why liberal democracies do not depend on truth

Rather than exulting experts in response to misinformation, defenders of liberalism should seek to restore the conditions for rational debate.

BY DYLAN RILEY

We hear on every side the claim that democracy is in crisis because a regime of post-truth has emerged, reinforced by social media bubbles or echo-chambers that serve merely to intensify already-existing viewpoints. The argument, put forward most recently by Timothy Snyder has rarely been critically examined, and has instead degenerated into a banal talking point. Upon closer examination, it contains a crypto-authoritarian politics which goes some way to explain the demotic enthusiasm behind much of the populist right, and especially of Donald Trump.

To begin with, it is important to clear up the language. The connection between truth and representative government, most compellingly stated by John Stuart Mill, was historically a justification for liberalism, not democracy. The rule of the demos has in reality no intrinsic relationship to truth, nor does it require any particular institutional form. It can just as well be embodied in a personal or single-party dictatorship as in an elected body.

All those many attempts, beginning with Hans Kelsen and Joseph Schumpeter, and extending through to the scholastic discussions of contemporary political theory, to specify a set of institutional arrangements that distinguish democracies from their others have failed. The reason is that democracy, like all other theories of sovereignty such as divine right, the rule of the best, or the rule of the competent, is based on a mythological subject that does not exist; in the case of democracy that subject is called “the people”.

The common notion that Donald Trump is an anti-democrat falls at just this point. Who, after all, is to say that the “insurrection” at the Capitol on 6 January was not a truer expression of democracy than the elections of 3 November? The Trumpist mob insistently claimed that it represented the people (“this is our house”) just as stridently as its critics denounced that mob's members as autocrats. Adjudicating who stands on the side of democracy, and who is against it, is always a political act, never a merely descriptive one.

Serious discussion can only begin when we focus instead on the relationship between truth and liberalism, defined, following Mill, as parliamentarism and freedom of conscience and expression. Here too, though, common sense has made a hash of the issues involved. Most commentators who think they are defending democracy are actually defending liberalism. What they are worried about is a set of fundamental rules of the game: respecting elections, having a functioning parliament, and a general regime of legality. All the sententious blather about the nefarious effects of the “big lie” together with the obligatory references to Hannah Arendt, focus on a defence of this sort of regime. If only we had a shared truth, then all would be the best, in the best of all possible worlds: that is to say, the world of liberalism.

What is forgotten here is that the classic justification of liberalism put forward by Mill made just the opposite argument. Parliament and freedom of conscience and discussion were not based on a common accepted truth; they were supposed to produce that truth. Liberalism, for Mill, was not based on truth; truth was based on liberalism.

The power of Mill’s argument is that it provided a justification of actual institutions. We should worry about protecting freedom of expression and parliament, because only in this context can we produce claims that are true. And, furthermore, human beings have a general interest in figuring out what the actual state of affairs in the world is, so as to better act in it.

According to the new theory of liberalism, by contrast, truths are produced by experts and “authoritative sources” such as, in the US, the New York Times and the Washington Post. These truths should be accepted by all right-thinking persons who can then have discussion among themselves about what those truths mean. Unlike Mill’s initial argument, this claim does not link truth claims to a particular set of political institutions. Truth as the expression of expertise does not require freedom of expression and a parliamentary chamber – or at least not to the same extent as truth as justified opinion.

What is the core difference between the new theory and the classic justifications of liberalism? For Mill, truth was more about the way in which an opinion or claim was held, than it was about its content. Truth was achieved through a process of justification. This justification itself required relentless challenge. Holding true opinions as dead dogmas was not really, in Mill’s view, to hold “true” opinions.

It is in this context that another paradox of the Trumpist world-view emerges. Its generic distrust of experts is, in a way, more in accord with classical liberals than those who claim that democracy (read: liberalism) is based on truth. Of course, there is an absolutely crucial difference; while the Trumpists claim that even the most inane and mystificatory ideas, if espoused by the former president or his circle, should be heard, what they loathe is precisely what makes freedom of expression and conscience so important to Mill: rational debate.

The correct response to the torrent of lying, however, is not to respond with a torrent of truth as expert truth. It is instead to create the conditions for rational debate. What one hears instead is the demand to restore “trust in experts”. But the strength of liberalism is precisely that it is not based on trust. And, in any case, after the debacles of the Iraq War in 2003 and the financial crisis in 2008, why should anyone trust in experts?

The whole force of this argument points toward the need for a drastic reform of the material and social conditions for the production of claims. It is within this framework that the problem of social media should be posed. Any consistent liberal should be disturbed by the enormous influence that Mark Zuckerberg and Jack Dorsey demonstrated themselves to have by literally turning Trump off overnight.

But, in our current circumstances, this is the only mechanism available for checking dangerous inanity in a social media environment dedicated to selling advertisements. If, instead, these platforms were run as public utilities, which charged a small annual fee, they could function as spaces of rational debate, and therefore of truth production in Mill’s sense.

The point, in any case, is that if one is interested in preserving liberal institutional forms, a further exultation of the experts is a profoundly misconceived way of proceeding. As a defence of liberalism, it is crypto-authoritarian precisely because it demands “faith”: in science, in experts, in the “adults in the room”. But the project should not be to restore trust; rather, it should be to establish the social and political conditions for rational-critical debate.

Dylan Riley is professor of sociology at the University of California, Berkeley, and author of "The Civic Foundations of Fascism in Europe".

https://www.newstatesman.com/ideas/2021/02/why-liberal-democracies-do-not-depend-truth
    Nektivni Ugnelj

Post by Nektivni Ugnelj Mon Feb 15, 2021 1:54 pm

Nisam siguran kako ovo izgleda u praksi. Ko, recimo, odredjuje sta je "most inane"?
    Erős Pista

Post by Erős Pista Mon Feb 15, 2021 2:21 pm

Tekst  je malo brljav na vise mesta, i iako ima dobrih poenti (podrustvljavanje drustvenih mreza) one imaju malo veze sa overall argumentom.

Npr, autor nigde ne konstatuje da su "ekspertska" misljenja zapravo proizvod upravo onakvog procesa kakav je Mil imao u vidu - otvorene i racionalne rasprave. Problem je sto taj proces u ovom trenutku funkcionise samo u specificnim i ogranicenim forumima (poput naucne javnosti), a ne i siroj javnoj sferi.

U nekim slucajevima (ekonomija) partisan consensus se naprosto lazno predstavljao kao naucni konsenzus. U drugim (WMD) se naprosto lagalo.

Ali dobro, jasno je da su predmet kritike pre svega dem establisment i MSM, koji sebe namecu kao jedino merilo objektivne istine, i u tom smislu je u pravu. Naravno da oni to nisu - mada za tu poentu nije bilo neophodno potezati Mila.

_____

Anonymous

Post by Guest Mon Feb 15, 2021 2:26 pm

Ako smo kod ponuđenih rešenja i prakse tek nije objašnjeno šta je racionalno-kritička debata sada i ovde. Liberalizam - Page 10 1399639816 Ali je tekst dobar analitički korektiv u odnosu na preovlađujući manihejizam.
    Erős Pista

Post by Erős Pista Mon Feb 15, 2021 2:29 pm

Da, da, to stoji.

_____

Nektivni Ugnelj

Post by Nektivni Ugnelj Mon Feb 15, 2021 3:14 pm

Kad nesto ostane predmet javne rasprave (ekonomija ili medicina, svejedno), onda nije tu u pitanju samo istina, nego i interes.
    Erős Pista

Post by Erős Pista Mon Feb 15, 2021 3:16 pm

Naravno.

_____

Vilmos Tehenészfiú

Post by Vilmos Tehenészfiú Mon Feb 15, 2021 6:38 pm

Vi polazite od premise da je svim učesnicima u dijalogu stalo da se sazna istina. To ovde nije slučaj. Dovoljno je da jednoj strani nije stalo do istine nego samo da se u istinu posumnja, i cela ta primesa o debati gde istina pobedjuje pada u vodu. To se već dogadjalo u istoriji, trajalo je vekovima, i završilo se odvajanjem crkve od države. Ovo sad nije identično tome, jer je crkva svoju verziju istine menjala kroz vekove, a sad je nova verzija svaki dan. Taman mu pobiješ argument, on sutra smisli još ludji. Ljudsko biće ne može da se nosi sa tolikom količinom dezinformacija, i sklono je traženju kompromisa; “nemoguće je da je jedna strana uvek u pravu”. I otud ravnozemljaši u XXI veku.

_____
    "Burundi je svakako sharmantno mesto cinika i knjiskih ljudi koji gledaju stvar sa svog olimpa od kartona."

“Here he was then, cruising the deserts of Mexico in my Ford Torino with my wife and my credit cards and his black-tongued dog. He had a chow dog that went everywhere with him, to the post office and ball games, and now that red beast was making free with his lion feet on my Torino seats.”
    Anonymous

Post by Guest Mon Feb 15, 2021 6:39 pm

Vilmos Tehenészfiú wrote:...Ljudsko biće ne može da se nosi sa tolikom količinom dezinformacija...

+1
    Vilmos Tehenészfiú

Post by Vilmos Tehenészfiú Mon Feb 15, 2021 6:50 pm

daj jebote sad ćemo da diskutujemo da li je “zemlja je ravna” ili “nema dokaza da je čovek uzrok globalnog zagrevanja” informacija ili dezinformacija.

_____
    "Burundi je svakako sharmantno mesto cinika i knjiskih ljudi koji gledaju stvar sa svog olimpa od kartona."

“Here he was then, cruising the deserts of Mexico in my Ford Torino with my wife and my credit cards and his black-tongued dog. He had a chow dog that went everywhere with him, to the post office and ball games, and now that red beast was making free with his lion feet on my Torino seats.”
    Јанош Винету

Post by Јанош Винету Mon Feb 15, 2021 6:52 pm

Не постоји такав систем ни репресије ни масовне хипнозе који може да издржи толике зјапеће разлике између једне и друге приче.

Није проблем у дезинформацијама и лажима, одувек је тога било, него у материјалним недостацима. Могу да их лажу и мажу и претварају стварност у матрикс, довољно је погледати у новчаник јер продор реалности долази кад-тад, 

Ако у њему има неке цркавице, нема проблема.
    Ако нема, онда се траже кривци.

_____
    Burundi is an exception among other nations because it is a country which gave God first place, a God who guards and protects from all misfortune.
    Burundi... opskurno udruženje 20ak levičarskih intelektualaca, kojima je fetiš odbrana poniženih i uvredjenih.
    Vilmos Tehenészfiú

Post by Vilmos Tehenészfiú Mon Feb 15, 2021 7:36 pm

Ali pazi sad ovo, ti koji najviše veruju u dezinformacije (govorim o Americi i Srbiji) će ti prvi reći da žive mnogo bolje od kada se promenila vlast. I onda statistikom poentiraju da ne samo da je njima bolje, nego je i celom društvu bolje. Aj sad tom mentalnom sklopu prodaj priču da je budjelar problem, a ne Djilas i Klinton/ Bajden.

_____

Mr.Pink

Post by Mr.Pink Mon Feb 15, 2021 8:15 pm

Liberalizam - Page 10 150941432_745439832829442_2039727589705581004_o.jpg?_nc_cat=100&ccb=3&_nc_sid=8bfeb9&_nc_eui2=AeG7dPJTk5Qh8nis7l13Qvl9ACG-2n1c078AIb7afVzTv7jyV7R8LWBkvFbvWmiirkY&_nc_ohc=6C1MtNuKa7AAX9c-6qL&_nc_ht=scontent.fbeg2-1

_____
    radikalni patrijarhalni feminista

smrk kod dijane hrk
    Летећи Полип

Post by Летећи Полип Mon Feb 15, 2021 9:06 pm

Vilmos Tehenészfiú wrote:Ali pazi sad ovo, ti koji najviše veruju u dezinformacije (govorim o Americi i Srbiji) će ti prvi reći da žive mnogo bolje od kada se promenila vlast. I onda statistikom poentiraju da ne samo da je njima bolje, nego je i celom društvu bolje. Aj sad tom mentalnom sklopu prodaj priču da je budjelar problem, a ne Djilas i Klinton/ Bajden.

Ali upravo Klinton/Bajden struja govori da se danas živi bolje nego ikad.

_____

~~~~~

Vilmos Tehenészfiú

Post by Vilmos Tehenészfiú Tue Feb 16, 2021 12:44 am

Ti pricas o tome da Klinton/Bajden struja kaze da je danas istorijski gledano bolje nego ranije i da "zivimo u najboljem od svih svetova". Partija umerenog napretka u granicama zakona. To je jedno. 

Nesto sasvim drugo je ekipa antivaksera, Qanonovaca i slicnih teoreticara zavere kojima je jedini dobar period nesto u proslosti (ne znaju ni oni sami tacno kad) pa onda crna rupa, pa je opet bilo dobro u periodu 21.1.2017-21.1.2021, ni dan pre ni dan posle. To je ekipa koja je verovala Trampu kada je 2016 rekao da je stvarna stopa nezaposlenosti 50%, a verovala mu je i kada je mesec dana posto je dosao na vlast rekao da je stopa nezaposlenosti 6%. Taman posla da se neko setio da kaze "ej bre kako ovo". I ti sad od tih ocekujes da donose odluke vodjene novcanikom?

_____

Јанош Винету

Post by Јанош Винету Tue Feb 16, 2021 1:05 am

Те бајке причај некоме другоме. Можда су ти људи сиромашни и крезави, али нису ретардирани.

Ја ћу овде бити ђавољи адвокат, што не значи да имам симпатија за Трампа али значи да имам разумевања и симпатија за Структурални Трампизам(патентиран економски и научни термин) и ове лоле које су упале на Капитол. 

Поготово за ове последње, то су очајни, полулуди људи који су омађијани једном митологијом која је грађена и пре и за време а биће и после Трампа. Нису они одлепили од превише Фејсбука, него од нечега другог, па ни политичко насиље и теорије завере нису реткост у периодима кризе.
     Трамп је само наговештавао и симболисао, а шта је заправо од тога урадио то је друга ствар. Тако је и Џо Бајден више симболична особа него неко ко ће довести до реског прекида, неког континуитета наравно да ће бити.

Званична статистика је неумитна, Трампарине стандардне републиканске методе су уродиле плоде и заиста је пала незапосленост. Он је по стандардном републиканском рецепту пробао да целу Америку претвори у један велики Тексас и влада као Вучић до краја свемира. Новчаник јесте полако почео да се пуни. Свима је било добро, и елитама и келнерима по Старбаксу. Није покренуо никакве нове ратове, а опет није смањио војне трошкове, па је опет свима био добар.

Такође, зна се у секунд кад им је било добро, званична митологија каже - онда кад је Реган са реганистима дошао на власт. Такође су волели Буша и Клинтона.

_____
    Burundi is an exception among other nations because it is a country which gave God first place, a God who guards and protects from all misfortune.
    Burundi... opskurno udruženje 20ak levičarskih intelektualaca, kojima je fetiš odbrana poniženih i uvredjenih.
    Vilmos Tehenészfiú

Post by Vilmos Tehenészfiú Tue Feb 16, 2021 1:24 am

Јанош Винету wrote:Те бајке причај некоме другоме. Можда су ти људи сиромашни и крезави, али нису ретардирани.

Ја ћу овде бити ђавољи адвокат, што не значи да имам симпатија за Трампа али значи да имам разумевања и симпатија за Структурални Трампизам(патентиран економски и научни термин) и ове лоле које су упале на Капитол. 

Поготово за ове последње, то су очајни, полулуди људи који су омађијани једном митологијом која је грађена и пре и за време а биће и после Трампа. Нису они одлепили од превише Фејсбука, него од нечега другог, па ни политичко насиље и теорије завере нису реткост у периодима кризе.
     Трамп је само наговештавао и симболисао, а шта је заправо од тога урадио то је друга ствар. Тако је и Џо Бајден више симболична особа него неко ко ће довести до реског прекида, неког континуитета наравно да ће бити.

Званична статистика је неумитна, Трампарине стандардне републиканске методе су уродиле плоде и заиста је пала незапосленост. Он је по стандардном републиканском рецепту пробао да целу Америку претвори у један велики Тексас и влада као Вучић до краја свемира. Новчаник јесте полако почео да се пуни. Свима је било добро, и елитама и келнерима по Старбаксу. Није покренуо никакве нове ратове, а опет није смањио војне трошкове, па је опет свима био добар.

Такође, зна се у секунд кад им је било добро, званична митологија каже - онда кад је Реган са реганистима дошао на власт. Такође су волели Буша и Клинтона.
    O Boze kako ti lupas. Kad sam ja rekao da su siromasni i krezavi? Ko siromasan leti sa kraja na kraj Amerike da upada u Kapitol?

Voleli Klitnona? Njima je Klinton covek koji je upropastio Ameriku NAFTOM, i poceo proces migracije poslova u Kinu i Indiju. 

"Ocajni ljudi" kojima su "dzepovi poceli da se pune"? Od cega su bili ocajni, od siromastva? Ona zena koje je poginula je upala u lihvarski dug koji nije mogla da vrati, ali nije isla da upada na Kapitol jer joj je Tramp obecao da ce da ukine tu praksu lihvarskih kredita, nego iz sasvim drugih razloga koji nikakve veze nisu imali sa njenim duznickim ropstvom. 

Statistika je bila neumitno dobra i u vreme Regana, i u vreme Busa (do 6 meseci pred kraj) i za vreme Trampa, i uvek se zasnivala na samo jednom triku: na trickle down ekonomiji. Skresi porez, pa ce vece zaposljenje da napuni rupu u budzetu. To se naravno nikad nije desilo jer to ne funkcionise. To je kao da umesto da otplatis dugove ti uzmes jos jednu karticu pa trosis i lepo ti je. I onda kazes "e vidi bolan statistike, kako mi je lepo kad trosim pare koje nemam". 

I na kraju kakve bajke ti pricam? Da je Tramp rekao da je stvarna nezaposlenost 50%, i da su u to poverovali? U pravu si nije rekao 50 nego 42%:

https://www.politifact.com/factchecks/2016/feb/11/donald-trump/donald-trump-repeats-pants-fire-claim-unemployment/

_____

Јанош Винету

Post by Јанош Винету Tue Feb 16, 2021 1:41 pm

Vilmos Tehenészfiú wrote:
    Јанош Винету wrote:Те бајке причај некоме другоме. Можда су ти људи сиромашни и крезави, али нису ретардирани.

O Boze kako ti lupas. Kad sam ja rekao da su siromasni i krezavi? Ko siromasan leti sa kraja na kraj Amerike da upada u Kapitol?

Voleli Klitnona? Njima je Klinton covek koji je upropastio Ameriku NAFTOM, i poceo proces migracije poslova u Kinu i Indiju. 

"Ocajni ljudi" kojima su "dzepovi poceli da se pune"? Od cega su bili ocajni, od siromastva? Ona zena koje je poginula je upala u lihvarski dug koji nije mogla da vrati, ali nije isla da upada na Kapitol jer joj je Tramp obecao da ce da ukine tu praksu lihvarskih kredita, nego iz sasvim drugih razloga koji nikakve veze nisu imali sa njenim duznickim ropstvom. 

Statistika je bila neumitno dobra i u vreme Regana, i u vreme Busa (do 6 meseci pred kraj) i za vreme Trampa, i uvek se zasnivala na samo jednom triku: na trickle down ekonomiji. Skresi porez, pa ce vece zaposljenje da napuni rupu u budzetu. To se naravno nikad nije desilo jer to ne funkcionise. To je kao da umesto da otplatis dugove ti uzmes jos jednu karticu pa trosis i lepo ti je. I onda kazes "e vidi bolan statistike, kako mi je lepo kad trosim pare koje nemam". 

I na kraju kakve bajke ti pricam? Da je Tramp rekao da je stvarna nezaposlenost 50%, i da su u to poverovali? U pravu si nije rekao 50 nego 42%:

https://www.politifact.com/factchecks/2016/feb/11/donald-trump/donald-trump-repeats-pants-fire-claim-unemployment/
    Па шта хоћеш да кажеш онда? Ако нису ни сиромашни ни крезави ни глупи, ни друштвено потиснути, шта им онда фали па верују у теорије завере и јуришају на Капитол? 

Јер нешто им очигледно фали. 

Такође, граница сиромаштва у Америци и перципираног сиромаштва је нешто друго. Још је горе имати па немати, имати неку пристојну егзистенцију у малом америчком градићу и на своје очи гледати како цео град а и ти са њим пропадаш. 
    Та жена је - пропала. Имала је свакако довљно новца за авионску карту, али је дефинитивно финансијски пропала.

_____

Post by Sponsored content

Current date/time is Mon May 06, 2024 12:54 pm