24 sata Vučić
- Posts : 1037
Join date : 2017-10-28
- Post n°952
Re: 24 sata Vučić
AZ-5 wrote:pa spo i treba da podigne kapiju, sa njima je i poceo slavni tranzicioni urbanizam sredinom 90ih.
Trevba biti posten pa reci da je kioskizacija opsti fenomen nakon sloma socijalizma. razlika je samo u estetici.
- Posts : 41709
Join date : 2012-02-12
Location : wife privilege
- Post n°953
Re: 24 sata Vučić
И то да тријунфалички обележи прилаз БНЊу са савске стране, тако што ће бити пободена у саму обалу, оно уђеш чамцем изађеш колима. То обезбеђује и дугорочни прилив, јер ће сваке две-три године морати да се здравиРЖ темељ тога како буде тонуо. Ако то успеју да среде, нека се спреми кривина код Умке.
_____
the more you drink, the W.C.
И кажем себи у сну, еј бре коњу па ти ни немаш озвучење, имаш оне две кутијице око монитора, видећеш кад се пробудиш...
- Posts : 11141
Join date : 2014-10-28
Age : 45
- Post n°954
Re: 24 sata Vučić
pocinjem iz trafike
_____
radikalni patrijarhalni feminista
smrk kod dijane hrk
- Posts : 52641
Join date : 2017-11-16
- Post n°955
Re: 24 sata Vučić
Papa Lazarou wrote:a na kapiji trafika
ne na, nego u.
mada ja nisam siguran da nema vec trijumfalna kapija u svilajncu ili despotovcu...
- Guest
- Post n°956
Re: 24 sata Vučić
Bungee jump wrote:AZ-5 wrote:pa spo i treba da podigne kapiju, sa njima je i poceo slavni tranzicioni urbanizam sredinom 90ih.
Trevba biti posten pa reci da je kioskizacija opsti fenomen nakon sloma socijalizma. razlika je samo u estetici.
kioskizacija manje vise, kiosk se postavi pa se ukloni, nacin urbanistickog planiranja i izgradnje je here to stay. opet to je sad problem i u razvijenijim drustvima i sredinama, ali naravno uz mnogo veci red i manje bahacenje pogodnih bahatih investitora.
- Posts : 11141
Join date : 2014-10-28
Age : 45
- Post n°957
Re: 24 sata Vučić
nikako trafika na betonsku kapiju
to su izmislili komunisti sa genexom
to su izmislili komunisti sa genexom
_____
radikalni patrijarhalni feminista
smrk kod dijane hrk
- Posts : 1037
Join date : 2017-10-28
- Post n°958
Re: 24 sata Vučić
AZ-5 wrote:Bungee jump wrote:
Trevba biti posten pa reci da je kioskizacija opsti fenomen nakon sloma socijalizma. razlika je samo u estetici.
kioskizacija manje vise, kiosk se postavi pa se ukloni, nacin urbanistickog planiranja i izgradnje je here to stay. opet to je sad problem i u razvijenijim drustvima i sredinama, ali naravno uz mnogo veci red i manje bahacenje pogodnih bahatih investitora.
Puklo je svuda centralizovano urbanisticko planiranje nakon sloma socijalizma. problem Srbije je nasledjena nelegalna gradnja i nesredjena imovina. Tu smo bili najgori, sa Albanijom. Bugari i Rumuni su za nas sredjene drzave kao apoteke u tom smislu.
- Posts : 35873
Join date : 2012-02-10
- Post n°959
Re: 24 sata Vučić
KinderLad wrote:Papa Lazarou wrote:a na kapiji trafika
ne na, nego u.
+1
Na kapiji sprat... dva, tri
_____
★
Uprava napolje!
- Guest
- Post n°960
Re: 24 sata Vučić
Bungee jump wrote:AZ-5 wrote:
kioskizacija manje vise, kiosk se postavi pa se ukloni, nacin urbanistickog planiranja i izgradnje je here to stay. opet to je sad problem i u razvijenijim drustvima i sredinama, ali naravno uz mnogo veci red i manje bahacenje pogodnih bahatih investitora.
Puklo je svuda centralizovano urbanisticko planiranje nakon sloma socijalizma. problem Srbije je nasledjena nelegalna gradnja i nesredjena imovina. Tu smo bili najgori, sa Albanijom. Bugari i Rumuni su za nas sredjene drzave kao apoteke u tom smislu.
Nakon prvih višestranačkih izbora, u zimu 1991. godine u Srbiji, u mnogim opštinama uspostavljena je koalicija između pobednika na lokalnim izborima. U opštini Savski venac ta koalicija bila je sastavljena od odbornika SPS i SPO, u Zemunu je vladala SRS itd. Nakon lokalnih izbora 1996. godine, tadašnja opozicija dobija vlast u većem broju gradova i opština. U Beogradu vlast formira koalicija SPO i DS (ali vrlo brzo SPO zadobija punu kontrolu nad Beogradom), dok je na opštinskom nivou kombinacija koalicija nešto šarenija. Od samog dolaska opozicionih stranaka na vlast nastavlja se »čerupanje« grada, odnosno opština. Javna je tajna da je malo koji posao oko dobijanja urbanističke ili građevinske dozvole, raznih saglasnosti i sl. mogao biti završen bez davanja mita. Probijanje uslova postavljenih u regulacionim planovima i/ili u urbanističkim uslovima nedvosmislen su dokaz da je činovnik koji je potpisao upotrebnu dozvolu imao razlog zašto je potpisao nešto što je protivzakonito. Tokom vladanja Beogradom SPO je razdelio svojim pristalicama gotovo sve stanove iz gradskog fonda koji su služili za raseljavanje prilikom nove izgradnje (preko 600 stanova). Građani Beograda su svoj sud o bilansu SPO vladavine dali na izborima u jesen 2000. godine, kada SPO nije dobio nijednog odbornika u Gradskoj skupštini, a na prste su se mogli prebrojati SPO odbornici u opštinskim skupštinama. Izgleda, međutim, da takav sud građana nije bio nauk za novu političku koaliciju koja je preuzela upravu nad gradom u jesen 2000. godine, i koja je jedva prošla izbore 2004. godine, kada je novi gradonačelnik iz DS imao tek oko 8.000 glasova više od kandidata SRS u drugom krugu, a u mnogim opštinskim skupštinama su odbornici SPS i SRS povratili ranije pozicije.
Urušavanje gradskih institucija u poslednjoj deceniji 20. veka, odvijalo se uz podršku SPS i njenih koalicionih partnera, od kojih su neki blagovremeno, ali već punih džepova, pretrčali u opozicioni tabor. Na pitanje zašto SPS, koja je držala ukupnu vlast na republičkom nivou do jeseni 2000. godine, nije sankcionisala opisano ponašanje lokalnih vlasti, odnosno zašto je ostavila »zeleno svetlo« za kriminalne i korupcione poslove na lokalnom nivou nudi se samo jedan odgovor. To je bila dugoročna strategija »držanja u šaci«, koja se potvrdila nakon promene vlasti u jesen 2000. godine. Blagovremeno korumpiranje opozicije omogućilo je Miloševićevoj nomenklaturi iz devedesetih godina ne samo da zadrži ostvarenu materijalnu dobit, nego i da izbegne sudske procese i kazne za kršenje zakona, jer je očito imala dokaze dovoljne za pacifikovanje novih vladajućih grupa na političkoj sceni Srbije.
S druge strane, kada je izgubila vlast u Beogradu (delimično 1991. i potpuno 1996) i drugim velikim gradovima u Srbiji, Miloševićeva partija (i koalicioni partneri) još uvek je imala dovoljno izvora za neograničeno bogaćenje i pljačku (kontrola uvoza i izvoza i uvozno-izvozni kontingenti, šverc duvana, nafte, droge, kursne razlike i dr.). Pored toga, centralizovanjem ukupne društvene i državne imovine i njenim prenošenjem pod upravu republičke vlade obezbeđena je kontrola nad svim vitalnim resursima u državi. Stoga joj nije bilo neisplativo da prepusti manje atraktivne izvore prihoda od nezakonitih radnji svojim koalicionim partnerima (Srpska radikalna stranka, Nova demokratija i sl.), kao i opozicionim partijama i time obezbedi lojalnost i »držanje u šaci« u slučaju gubljenja vlasti. Treba podsetiti da ni deset godina nakon preuzimanja vlasti stranke demokratske orijentacije nisu ukinule taj zakon i vratile imovinu lokalnim samoupravama.
Nakon promena u jesen 2000. godine s razlogom se očekivalo da će jedan od prioriteta novih vlasti biti izgradnja i jačanje institucija i pravne države kao stabilnih i pouzdanih oslonaca za razvoj demokratske višepartijske države. Međutim, političke partije su, bez izuzetka, po dolasku na vlast, nedvosmisleno i bez zazora pokazale da im je prvenstveno stalo do stranačkih interesa i interesa svojih »zaslužnih pristalica i tajkuna«, dok su javni interesi i zalaganje za javno dobro potisnuti u drugi plan. Stranke su organizovane kao interesne grupe i korporativne organizacije. Pretpostavljam da se uverenje o osvojenoj vlasti na duže staze još uvek gradi na strahu građana od povratka stranačkih koalicija koje su tokom poslednje decenije 20. veka doslovno zavile Srbiju u crno.
Postoji značajna sličnost u odnosu Miloševićevog režima i novih vladajućih koalicija prema stručnoj javnosti. Uspostavljanje višepartijskog sistema nije donelo jačanje profesionalnih i stručnih udruženja. Novoformirana Inženjerska komora (2003), koja je najbrojnija (zato što ima ovlašćenje da izdaje licence), praktično je parapartijska grupacija, bez autonomne pozicije i imperativa da štiti profesionalne i etičke kriterijume i standarde struke, a samim tim da štiti svoje članove od grubih nasrtaja investitora i vlasti i zahteva koji idu s onu stranu profesionalnog, stručnog i moralnog integriteta stručnjaka. Stručna i profesionalna udruženja su, po definiciji, nezavisne organizacije kojima je cilj da promovišu kvalitet delanja svojih članova, profesionalne vrednosti i norme, etiku struke i da zaštite svoje članove od različitih pritisaka suprotnih ciljevima i interesima struke. Nova vlast nije podržala jačanje autonomije stručnih i profesionalnih udruženja. Umesto saradnje i podrške formiranju kvalifikovane javnosti, nova vlast naprosto ignoriše stručna znanja i javno iskazane kritičke stavove o određenim odlukama. Na prste se mogu nabrojati reagovanja i protesti stručnih i profesionalnih asocijacija u oblasti planiranja i uređenja prostora zbog svega što se događa u ovoj oblasti. Nije nam poznato da je bilo kome oduzeta licenca zbog učestvovanja u projektovanju i izvođenju neprijavljenih radova, probijanja urbanističkih uslova i sl. Na moje pitanje upućeno mlađoj koleginici, jednoj od vodećih urbanista u Urbanističkom zavodu u Amsterdamu, da li bi projektant koji projektuje objekat za koji investitor nema dozvolu imao neku reakciju stručnog udruženja (gubljenje licence, osudu Suda časti i sl.), dobila sam odgovor »da je to zanimljivo teorijsko pitanje zato što nije poznato da se tako nešto dogodilo u Holandiji«.
..................
U Beogradu/Srbiji još uvek postoji razumevanje privatne svojine kao ničim ograničenog prava raspolaganja i korišćenja sopstvenog dobra. Definisanje rigoroznih pravila i režima korišćenja objekata i prostora (stanova, poslovnog prostora, dvorišta), koje se danas praktikuje u velikom broju tržišnih demokratija, u Srbiji se razume kao recidiv komunističke ideologije i intervenisanje države u sferu privatnosti.
ovo na kraju je sustina problema u postsocijalistickim drustvima.
nasledjene nelegalne gradnje, ako pod tim mislis iz perioda sfrj, je bilo smesno malo i to po nekim nebitnim vukojebinama ili obodima vecih gradova.
Last edited by AZ-5 on Fri Dec 06, 2019 1:15 pm; edited 1 time in total
- Posts : 1037
Join date : 2017-10-28
- Post n°961
Re: 24 sata Vučić
Mr.Pink wrote:nikako trafika na betonsku kapiju
to su izmislili komunisti sa genexom
Ono jeste da su nase arhitekte bile kreativnije od istocnih kolega i solidno prepisivale iz americkih i nemackih knjiga, ali Genex je samo postmodernisticka ljustura od zgrade.
- Posts : 11141
Join date : 2014-10-28
Age : 45
- Post n°962
Re: 24 sata Vučić
da, zato je poznata kao "kapija grada"
ima tu neceg ipak
ima tu neceg ipak
Last edited by Mr.Pink on Fri Dec 06, 2019 1:19 pm; edited 1 time in total
_____
radikalni patrijarhalni feminista
smrk kod dijane hrk
- Posts : 1037
Join date : 2017-10-28
- Post n°963
Re: 24 sata Vučić
AZ-5 wrote:Bungee jump wrote:
Puklo je svuda centralizovano urbanisticko planiranje nakon sloma socijalizma. problem Srbije je nasledjena nelegalna gradnja i nesredjena imovina. Tu smo bili najgori, sa Albanijom. Bugari i Rumuni su za nas sredjene drzave kao apoteke u tom smislu.
Nakon prvih višestranačkih izbora, u zimu 1991. godine u Srbiji, u mnogim opštinama uspostavljena je koalicija između pobednika na lokalnim izborima. U opštini Savski venac ta koalicija bila je sastavljena od odbornika SPS i SPO, u Zemunu je vladala SRS itd. Nakon lokalnih izbora 1996. godine, tadašnja opozicija dobija vlast u većem broju gradova i opština. U Beogradu vlast formira koalicija SPO i DS (ali vrlo brzo SPO zadobija punu kontrolu nad Beogradom), dok je na opštinskom nivou kombinacija koalicija nešto šarenija. Od samog dolaska opozicionih stranaka na vlast nastavlja se »čerupanje« grada, odnosno opština. Javna je tajna da je malo koji posao oko dobijanja urbanističke ili građevinske dozvole, raznih saglasnosti i sl. mogao biti završen bez davanja mita. Probijanje uslova postavljenih u regulacionim planovima i/ili u urbanističkim uslovima nedvosmislen su dokaz da je činovnik koji je potpisao upotrebnu dozvolu imao razlog zašto je potpisao nešto što je protivzakonito. Tokom vladanja Beogradom SPO je razdelio svojim pristalicama gotovo sve stanove iz gradskog fonda koji su služili za raseljavanje prilikom nove izgradnje (preko 600 stanova). Građani Beograda su svoj sud o bilansu SPO vladavine dali na izborima u jesen 2000. godine, kada SPO nije dobio nijednog odbornika u Gradskoj skupštini, a na prste su se mogli prebrojati SPO odbornici u opštinskim skupštinama. Izgleda, međutim, da takav sud građana nije bio nauk za novu političku koaliciju koja je preuzela upravu nad gradom u jesen 2000. godine, i koja je jedva prošla izbore 2004. godine, kada je novi gradonačelnik iz DS imao tek oko 8.000 glasova više od kandidata SRS u drugom krugu, a u mnogim opštinskim skupštinama su odbornici SPS i SRS povratili ranije pozicije.
Urušavanje gradskih institucija u poslednjoj deceniji 20. veka, odvijalo se uz podršku SPS i njenih koalicionih partnera, od kojih su neki blagovremeno, ali već punih džepova, pretrčali u opozicioni tabor. Na pitanje zašto SPS, koja je držala ukupnu vlast na republičkom nivou do jeseni 2000. godine, nije sankcionisala opisano ponašanje lokalnih vlasti, odnosno zašto je ostavila »zeleno svetlo« za kriminalne i korupcione poslove na lokalnom nivou nudi se samo jedan odgovor. To je bila dugoročna strategija »držanja u šaci«, koja se potvrdila nakon promene vlasti u jesen 2000. godine. Blagovremeno korumpiranje opozicije omogućilo je Miloševićevoj nomenklaturi iz devedesetih godina ne samo da zadrži ostvarenu materijalnu dobit, nego i da izbegne sudske procese i kazne za kršenje zakona, jer je očito imala dokaze dovoljne za pacifikovanje novih vladajućih grupa na političkoj sceni Srbije.
S druge strane, kada je izgubila vlast u Beogradu (delimično 1991. i potpuno 1996) i drugim velikim gradovima u Srbiji, Miloševićeva partija (i koalicioni partneri) još uvek je imala dovoljno izvora za neograničeno bogaćenje i pljačku (kontrola uvoza i izvoza i uvozno-izvozni kontingenti, šverc duvana, nafte, droge, kursne razlike i dr.). Pored toga, centralizovanjem ukupne društvene i državne imovine i njenim prenošenjem pod upravu republičke vlade obezbeđena je kontrola nad svim vitalnim resursima u državi. Stoga joj nije bilo neisplativo da prepusti manje atraktivne izvore prihoda od nezakonitih radnji svojim koalicionim partnerima (Srpska radikalna stranka, Nova demokratija i sl.), kao i opozicionim partijama i time obezbedi lojalnost i »držanje u šaci« u slučaju gubljenja vlasti. Treba podsetiti da ni deset godina nakon preuzimanja vlasti stranke demokratske orijentacije nisu ukinule taj zakon i vratile imovinu lokalnim samoupravama.
Nakon promena u jesen 2000. godine s razlogom se očekivalo da će jedan od prioriteta novih vlasti biti izgradnja i jačanje institucija i pravne države kao stabilnih i pouzdanih oslonaca za razvoj demokratske višepartijske države. Međutim, političke partije su, bez izuzetka, po dolasku na vlast, nedvosmisleno i bez zazora pokazale da im je prvenstveno stalo do stranačkih interesa i interesa svojih »zaslužnih pristalica i tajkuna«, dok su javni interesi i zalaganje za javno dobro potisnuti u drugi plan. Stranke su organizovane kao interesne grupe i korporativne organizacije. Pretpostavljam da se uverenje o osvojenoj vlasti na duže staze još uvek gradi na strahu građana od povratka stranačkih koalicija koje su tokom poslednje decenije 20. veka doslovno zavile Srbiju u crno.
Postoji značajna sličnost u odnosu Miloševićevog režima i novih vladajućih koalicija prema stručnoj javnosti. Uspostavljanje višepartijskog sistema nije donelo jačanje profesionalnih i stručnih udruženja. Novoformirana Inženjerska komora (2003), koja je najbrojnija (zato što ima ovlašćenje da izdaje licence), praktično je parapartijska grupacija, bez autonomne pozicije i imperativa da štiti profesionalne i etičke kriterijume i standarde struke, a samim tim da štiti svoje članove od grubih nasrtaja investitora i vlasti i zahteva koji idu s onu stranu profesionalnog, stručnog i moralnog integriteta stručnjaka. Stručna i profesionalna udruženja su, po definiciji, nezavisne organizacije kojima je cilj da promovišu kvalitet delanja svojih članova, profesionalne vrednosti i norme, etiku struke i da zaštite svoje članove od različitih pritisaka suprotnih ciljevima i interesima struke. Nova vlast nije podržala jačanje autonomije stručnih i profesionalnih udruženja. Umesto saradnje i podrške formiranju kvalifikovane javnosti, nova vlast naprosto ignoriše stručna znanja i javno iskazane kritičke stavove o određenim odlukama. Na prste se mogu nabrojati reagovanja i protesti stručnih i profesionalnih asocijacija u oblasti planiranja i uređenja prostora zbog svega što se događa u ovoj oblasti. Nije nam poznato da je bilo kome oduzeta licenca zbog učestvovanja u projektovanju i izvođenju neprijavljenih radova, probijanja urbanističkih uslova i sl. Na moje pitanje upućeno mlađoj koleginici, jednoj od vodećih urbanista u Urbanističkom zavodu u Amsterdamu, da li bi projektant koji projektuje objekat za koji investitor nema dozvolu imao neku reakciju stručnog udruženja (gubljenje licence, osudu Suda časti i sl.), dobila sam odgovor »da je to zanimljivo teorijsko pitanje zato što nije poznato da se tako nešto dogodilo u Holandiji«.
..................
U Beogradu/Srbiji još uvek postoji razumevanje privatne svojine kao ničim ograničenog prava raspolaganja i korišćenja sopstvenog dobra. Definisanje rigoroznih pravila i režima korišćenja objekata i prostora (stanova, poslovnog prostora, dvorišta), koje se danas praktikuje u velikom broju tržišnih demokratija, u Srbiji se razume kao recidiv komunističke ideologije i intervenisanje države u sferu privatnosti.
ovo na kraju je sustina problema u postsocijalistickim drustvima.
nasledjene nelegalne gradnje, ako pod tim mislis iz perioda sfrj, je bilo smesno malo i to po nekim nebitnim vukojebinama ili obodima vecih gradova.
Znam zenu koja je pisala ovaj tekst i slazem se generalno sa ocenom da u postsoc zemljama drma investitorski urbanizam, ali i tu ima razlika u velicinama.
da, mislim konkretno na Bgd, cirkus iz devedesetih samo se nakalemio na razne Kaludjerice i sl.
edit: A kljucan problem je korumpirana polupismena politicka elita koja struku ne zeli da slusa. A to jeste starija tema od Vucica.
Last edited by Bungee jump on Fri Dec 06, 2019 1:23 pm; edited 2 times in total
- Posts : 1037
Join date : 2017-10-28
- Post n°964
Re: 24 sata Vučić
Mr.Pink wrote:da, zato je poznata kao "kapija grada"
ima tu neceg ipak
Ima, ali ima i stanara. Nije to bas srecno resenje.
- Posts : 11141
Join date : 2014-10-28
Age : 45
- Post n°965
Re: 24 sata Vučić
normalno da ima stanara
pa cemu moze sluziti "pobednicka kapija" nego za neko imperijalno kurcenje? pokolje, robove, pljacke I silovanja
pa cemu moze sluziti "pobednicka kapija" nego za neko imperijalno kurcenje? pokolje, robove, pljacke I silovanja
Last edited by Mr.Pink on Fri Dec 06, 2019 1:23 pm; edited 1 time in total
_____
radikalni patrijarhalni feminista
smrk kod dijane hrk
- Posts : 1037
Join date : 2017-10-28
- Post n°966
Re: 24 sata Vučić
Mr.Pink wrote:normalno da ima stanara
pa cemu moze sluziti "pobednicka kapija" nego za neko samoupravno- imperijalno kurcenje?
+1
- Posts : 11141
Join date : 2014-10-28
Age : 45
- Post n°967
Re: 24 sata Vučić
postoji razlika, srecom
_____
radikalni patrijarhalni feminista
smrk kod dijane hrk
- Guest
- Post n°968
Re: 24 sata Vučić
Bungee jump wrote:AZ-5 wrote:
ovo na kraju je sustina problema u postsocijalistickim drustvima.
nasledjene nelegalne gradnje, ako pod tim mislis iz perioda sfrj, je bilo smesno malo i to po nekim nebitnim vukojebinama ili obodima vecih gradova.
Znam zenu koja je pisala ovaj tekst i slazem se generalno sa ocenom da u postsoc zemljama drma investitorski urbanizam, ali i tu ima razlika u velicinama.
da, mislim konkretno na Bgd, cirkus iz devedesetih samo se nakalemio na razne Kaludjerice i sl.
edit: A kljkucan problem je korumpirana polupismena politicka elita koja struku ne zeli da slusa. A to jeste starija tema od Vucica.
pa eto, ksenija je sa ovom analizom razbila, to je tekst od pre 10ak godina i danas potpuno validan i aktuelan.
sta cemo sa strukom koja apsolutno bez pogovora radi bukvalno sve za investitore? sta cemo sa strukom-urbanistima koji apsolutno bez pogovora izvrsavaju naredjenja politicara i bukvalno crtaju pdr-ove prema vec ranije uradjenim skicama i idejnim projektima investitora?
kako mogu biti u saglasnosti istovremeno povecanje gustine stanovanja u atraktivnim delovima gradova, uz istovremeno drasticno otimanje i smanjivanje javnog prostora, pocev od obicnog trotoara za pesake itd itd.
- Posts : 1037
Join date : 2017-10-28
- Post n°969
Re: 24 sata Vučić
AZ-5 wrote:Bungee jump wrote:
Znam zenu koja je pisala ovaj tekst i slazem se generalno sa ocenom da u postsoc zemljama drma investitorski urbanizam, ali i tu ima razlika u velicinama.
da, mislim konkretno na Bgd, cirkus iz devedesetih samo se nakalemio na razne Kaludjerice i sl.
edit: A kljkucan problem je korumpirana polupismena politicka elita koja struku ne zeli da slusa. A to jeste starija tema od Vucica.
pa eto, ksenija je sa ovom analizom razbila, to je tekst od pre 10ak godina i danas potpuno validan i aktuelan.
sta cemo sa strukom koja apsolutno bez pogovora radi bukvalno sve za investitore? sta cemo sa strukom-urbanistima koji apsolutno bez pogovora izvrsavaju naredjenja politicara i bukvalno crtaju pdr-ove prema vec ranije uradjenim skicama i idejnim projektima investitora?
kako mogu biti u saglasnosti istovremeno povecanje gustine stanovanja u atraktivnim delovima gradova, uz istovremeno drasticno otimanje i smanjivanje javnog prostora, pocev od obicnog trotoara za pesake itd itd.
Sad si otvorio ozbiljne teme. Jbg, mi smo periferija evropske periferije, ovde se svi investitori ponasaju surovo, nemoj misliti da su strani mnogo drugaciji. Muceni urbanisti su i ranije slusali naredjenja politicara, pogledaj na sta lici recimo urbanisticki razvoj Novog Sada ili Beograda do sedamdesetih, a kakav je posle toga i kakva je ideoloska osnova za urbanosticki razvoj nakon 1945 recimo. Ipak, postojao je jasan prostor za profesionalno delovanje i pored politickih instrukcija, a danas su oni uglavnom strucni najamnici.
Povecanje gustine inace krece na ovim prostorima od osamdesetih, kad je kriza galopirala. Rastes ka unutra, umesto ka spolja, kao sto bi trebalo.
- Guest
- Post n°970
Re: 24 sata Vučić
investitori su isti, ali su negde bar ograniceni da se bahate tako kao ovde.
naravno da su urbanisti bili pod uticajem politicke klike, ali se bar ozbiljni urbanisticki projetki radili tako da zadovolje javne potrebe i interes stanovnistva. danas se nacrta kvart sa 20 privatnih zgrada, obdanistem, skolom, domom zdravlja, zgrade se urade, a ostalo nikad, to je osnovna razlika izmedju ranijeg drzavnog urbanizma, i danasnjeg. mnogi projekti 70ih i 80ih nisu uradjeni iz razloga sto nije moglo sve da se uradi odmah, prakticno nije bilo to izgradicemo zgrade a ostalu infrastrukturu i objekte javne namene nekada ako bude moglo.
naravno da su urbanisti bili pod uticajem politicke klike, ali se bar ozbiljni urbanisticki projetki radili tako da zadovolje javne potrebe i interes stanovnistva. danas se nacrta kvart sa 20 privatnih zgrada, obdanistem, skolom, domom zdravlja, zgrade se urade, a ostalo nikad, to je osnovna razlika izmedju ranijeg drzavnog urbanizma, i danasnjeg. mnogi projekti 70ih i 80ih nisu uradjeni iz razloga sto nije moglo sve da se uradi odmah, prakticno nije bilo to izgradicemo zgrade a ostalu infrastrukturu i objekte javne namene nekada ako bude moglo.
- Guest
- Post n°971
Re: 24 sata Vučić
Papa Lazarou wrote:a na kapiji trafika
trijumfalna trafika, simbioza
- Posts : 52641
Join date : 2017-11-16
- Post n°972
Re: 24 sata Vučić
Gargantua wrote:Papa Lazarou wrote:a na kapiji trafika
trijumfalna trafika, simbioza
Kiosque de triomphe
- Guest
- Post n°974
Re: 24 sata Vučić
dve trafike, gore stoji i spaja ih šubara a na vrhu tri prsta koja zagonetno trianguliraju ka dražinom grobu