Makedonija

Re: Makedonija

Post by bruno sulak on Thu Jun 14, 2018 6:29 am

Filipenko wrote:Uf, tek kad mi budemo krenuli da dižemo spomenike oko Đerdapa i Vinče 

_____
The law provides us structure to guide us through paralyzing and trying times. But it requires us a vision to its procedures and higher purposes. Before we assume our respective roles in this enduring drama just let me say that when these frail shadows we inhabit now have quit the stage we'll meet and raise a glass again together in Valhalla.

Post by KinderLad on Thu Jun 14, 2018 8:23 am

Uvek me je podsećalo na Đerdap

Post by otto katz on Thu Jun 14, 2018 8:47 am

Vinčanski dođoši, svratite nekad i do obližnjih piramida da odate počast starosjediocima.

_____
Разгромили атаманов
Разогнали воевод

Post by паће on Thu Jun 14, 2018 11:17 am

William Murderface wrote: 

A meni se baš čini da samo u "državnicima" ne oskudevamo. Gde god se okreneš, veliki "državnici" koji nikako da prestanu da trabunjaju o značaju države, njene veličine, interesa i simbola. Nataknem ih kurac, i njih i njihove "države".

Што мања држава, тај курац изађе (тј уђе) релативно већи. Ко о чему.

KinderLad wrote:Uvek me je podsećalo na Đerdap

Према углу Сунца, на Ђердапу би ово био улаз од румунско-бугарске стране... што ми се чини мало без везе. Ај да се окрене слика па да буде са банатске.

_____
"Правда" за "наводнике"!
United we stand corrected, divided we fall in love

Post by KinderLad on Thu Jun 14, 2018 12:14 pm

паће wrote:
William Murderface wrote: 

A meni se baš čini da samo u "državnicima" ne oskudevamo. Gde god se okreneš, veliki "državnici" koji nikako da prestanu da trabunjaju o značaju države, njene veličine, interesa i simbola. Nataknem ih kurac, i njih i njihove "države".

Што мања држава, тај курац изађе (тј уђе) релативно већи. Ко о чему.

KinderLad wrote:Uvek me je podsećalo na Đerdap

Према углу Сунца, на Ђердапу би ово био улаз од румунско-бугарске стране... што ми се чини мало без везе. Ај да се окрене слика па да буде са банатске.

Sto bez veze, pa i jeste poenta da je na ulazu u Srbiju i opominju namernike da gaze tihim hodom kad se priblizavaju epicentru (EpicEnter-u?) regionalne stabilnosti.

Post by паће on Thu Jun 14, 2018 12:32 pm

KinderLad wrote:
паће wrote:

Sto bez veze, pa i jeste poenta da je na ulazu u Srbiju i opominju namernike da gaze tihim hodom kad se priblizavaju epicentru (EpicEnter-u?) regionalne stabilnosti.

Без везе у историјском смислу. Кад је ико покушао да нападне пичећи уз Дунаво ладно кроз Ђердап?

_____
"Правда" за "наводнике"!
United we stand corrected, divided we fall in love

Post by Gargantua on Thu Jun 14, 2018 1:36 pm

NYT

Editorial
Macedonia by Another Name

By The Editorial Board

The editorial board represents the opinions of the board, its editor and the publisher. It is separate from the newsroom and the Op-Ed section.

June 13, 2018

Anyone who thinks that it is trivial to rename the “Former Yugoslav Republic of Macedonia” as the “Republic of North Macedonia” best avoid traveling through the Balkans. In that maze of fierce and ancient grudges, using the wrong name can be very, very dangerous.

That is one reason Matthew Nimetz, a 78-year-old American diplomat, has dedicated more than 20 years to mediating a resolution of what must be one of the world’s most arcane, yet most intractable, disputes. And that is why Mr. Nimetz so warmly welcomed the agreement on a new name finally reached on Tuesday between the prime ministers of Macedonia and Greece.

The dispute goes back to the breakup of Yugoslavia in the early 1990s and the declaration of independence by one of its constituent republics as the “Republic of Macedonia.” Greece erupted in fury. To Greeks, “Macedonia” is not only the name of an important northern province but a centerpiece of their glorious antiquity when it was a great kingdom ruled by Philip II and Alexander the Great. The “Macedonians” of Yugoslavia were Slavs, not Greeks, they argued; their claim to the name was in effect a claim to Greek lands and Greek identity. A million Greeks went into the streets of Thessaloniki to protest in 1992 and there have been large periodic protests since.

So to get into the United Nations, the new country had to settle for a seat as the “Former Yugoslav Republic of Macedonia,” contracted to a humiliating “Fyrom.” That was not the end of it — Macedonians refused to be seated among the “Fs,” and Greece refused to let them sit with the “Ms,” so they ended up with the “Ts”— “The Fyrom.” Still, Greece continued to block them from NATO and the European Union.

Macedonia (the former Yugoslav one) retaliated by demonstratively claiming to be the real heir of Alexander the Great. They named their airport and a major highway after him, and raised a gigantic statue in the center of the capital, Skopje, further fanning Greek fury.

From a safe distance, it might have seemed a local clash of competing myths (Bulgaria has its own version, but that doesn’t figure into the name dispute). But when tempers rise in the Balkans, history teaches that there is no safe distance (see: World War I and the war in Kosovo). So it was that in 1994, Mr. Nimetz began trying to resolve the name game, first as then-President Bill Clinton’s special envoy and then as the personal envoy of the United Nations secretary general.

His opening came when the left-leaning Zoran Zaev became prime minister of Macedonia a year ago. He is, like Prime Minister Alexis Tsipras of Greece, an anti-nationalist. Mr. Nimetz intensified his mediation, trying one adjective after another until both prime ministers agreed on “Northern.” Congratulations poured in from all sides.

They may be premature. Nationalists in both Greece and Macedonia remain opposed to any compromise. Mr. Zaev has promised to put the name to a referendum, while Mr. Tsipras’s right-wing coalition partner said it would oppose the agreement in Parliament. They would do far better to join Mr. Nimetz in celebrating “a period of enhanced relations,” and what could be the best real deal of the week.

_____
It's a sin that somehow
Light is changing to shadow
And casting it's shroud
Over all we have known

Post by Filipenko on Thu Jun 14, 2018 7:08 pm

Ključno za budući razvoj naše susedne države je integracija u EU i NATO i to ne sme da se dovodi u pitanje", rečeno je agenciji BGNES u bugarskom ministarstvu spoljnih poslova.

Premijer Bugarske Bojko Borisov i ministarka spoljnih poslova Ekaterina Zaharijeva otkazali su sastanke s predsednikom Makedonije Đorđem Ivanovom.

Post by KinderLad on Thu Jun 14, 2018 7:13 pm

Primio ga predsednik Bugarske.

Post by Zuper on Thu Jun 14, 2018 8:20 pm

Kako se drugosrbijanci uvek nadju na istim "talasnim duzinama" sa vekovnim srpskim prijateljima.
Svaka vam cast.

Post by KinderLad on Thu Jun 14, 2018 8:22 pm

Neam pojma o cemu pricas, ovo je bugarska klasika - s jedne strane predstava za NATO, sa druge slikanje sa predsednikom (koji je i normalno da prima predsednika druge drzave). Voila.

Post by Zuper on Thu Jun 14, 2018 8:31 pm

Prepoznao se?
Ma hajte kolega.

Sto se tice Bugara, malo za Ruse malo za Nato, posle kada ih se naguzi kukaju i mole, tradicionalno...

Post by rumbeando on Thu Jun 14, 2018 8:34 pm

Vlada Makedonije objavila integralni tekst dogovora s Grčkom:
http://vlada.mk/sites/default/files/dokumenti/konechna_spogodba_za_reshavanje_na_razlikite_opishani_vo_rezoluciite_817_1993_i_845_1993_na_sovetot_za_bezbednost_na_oon.pdf

Post by KinderLad on Thu Jun 14, 2018 9:08 pm

Zuper wrote:Prepoznao se?
Ma hajte kolega.

Sto se tice Bugara, malo za Ruse malo za Nato, posle kada ih se naguzi kukaju i mole, tradicionalno...

Ja sam veoma specifican drugosrbijanac 

Razlika izmedju nas i Bugara je sto oni to ne samo umeju mnogo bolje od nas(tm), nego su i u poziciji da mogu to da igraju i rade. Tako da, mozemo im se malo podsmevati, ali - don't try this at home.

Post by Zuper on Thu Jun 14, 2018 9:11 pm

Ne umeju i oni tu politiku ne mogu da vode. Sto se videlo na primeru NE "Belene" i JT...
Za razliku od nas koji mozemo da laviramo zbog istorijskog konteksta koji niko u Evropi nema.
Jer nas je Nato guzio 10 godina velikim delom nasom krivicom ali nas je guzio.
Od RSK, RS do Srbije...
Ovi ostali po Istocnoj Evropi imaju sasvim drugaciju pricu.

Post by Gargantua on Thu Jun 14, 2018 9:21 pm

Pa "laviranje" valjda treba da ima svrhu; koji je nama cilj a da mu laviranje služi?

_____
It's a sin that somehow
And casting it's shroud
Over all we have known

Post by Zuper on Thu Jun 14, 2018 9:32 pm

Sluzi da bi imali sto bolje odnose sa svima kako bi imali korist. Tako npr. Srbija ima bescarinski odnos sa Rusijom sto niko zapadno od Belorusije nema. Iako vi mislite da to nije bitno to jeste bitno za srpsku privredu.

Post by Mr. Moonlight on Thu Jun 14, 2018 9:34 pm

Ponekome od privrednika jeste bitno, a da je bitno za privredu u celini nisam siguran, najviše zato što mi uglavnom nemamo proizvode za niše, a za ostalo smo premali.

_____
    .i.

Post by Zuper on Thu Jun 14, 2018 9:51 pm

Farmaceutske kompanije ili prozivodjaci auto-guma se ne bi slozili.
A to su neke od retkih oblasti gde Srbija ima kontakt sa najnovim tehnologijama, narocito farmacija, u industriji sa svetom.
Jer ono svapsko navlacenje kablova i turske carape nece Srbiji tehnoloski mnogo doneti.

Druga je stvar sto su banditi iz SPS rasturili Galeniku iako je mogla da napravi izuzetne poslove u Rusiji. Ali tu su hemofarm, zdravlje...

Hemofarm uvećao izvoz na rusko tržište za 70% - Raste interesovanje nemačkih kompanija za saradnju sa Srbijom i Rusijom

Izvor: Tanjug | Nedelja, 04.06.2017.| 09:33

Nemačke kompanije veoma su zainteresovane za saradnju sa Srbijom i Rusijom, pre svega za proizvodnju i proizvodne pogone nemačkih kompanija u Srbiji i prednošću koje Srbija ima kada je u pitanju izvoz zbog ugovora o slobodnoj trgovini sa Rusijom, rekao je na SPIEF forumu predsednik Privredne komore Srbije, Marko Čadež.

- Imao sam sastanak sa direktorom odbora nemačke privrede za istok. Sa njima već dosta sarađujemo i zainteresovani za saradnju Srbije, Nemačke i Rusije - rekao je Čadež.

On je u izjavi Tanjugu objasnio da je samo u prethodnoj godini izvoz lekova kompanije Hemofarm, čiji je vlasnik nemačka Stada grupa, na ruskom tržištu porastao za 70%, i da je sve više tržišta i kompanija zainteresovano za takve mogućnosti.

- To znači da možemo očekivati još više direktnih investicija, ali i kooperacija. Nije slučajno da je toliko nemačkih firmi došlo u Srbiju da traže kooperante koji će proizvoditi pod njihovom licencom u Srbiji - rekao je Čadež.

Post by Mr. Moonlight on Thu Jun 14, 2018 10:10 pm

Aaaa, ti misliš na strane firme koje rade odavde.

_____
    .i.

Post by beatakeshi on Thu Jun 14, 2018 10:29 pm

Mi=Stada.

Post by Gargantua on Thu Jun 14, 2018 10:35 pm

Zuper kao slobodar a ovamo zagovara ropstvo spram nemačkog korporativnog kapitala

_____
It's a sin that somehow
And casting it's shroud
Over all we have known

Post by Mr. Moonlight on Thu Jun 14, 2018 10:40 pm

čak ni to ne može da funkcioniše, potrebno je da proizvod bude većinskog domaćeg porekla, što je teže ako su većina komponenti uvozne, ali eto, lepo zvuči

_____
    .i.

Post by Zuper on Fri Jun 15, 2018 12:02 am

Ja se slazem da Hemaforam nije morao da se prodaje jer on je dobro funkcionisao na berzi kao ad ali to je jedan primer kako je trebalo da ide privatizacija u Srbiji ako se vec htelo i moralo.
Galenika je posve suprotan primer devastacije i lopovluka iako su imali veliku sansu na ruskom trzistu, koju je Hemofarm prigrabio i pre nego sto je presao u strano vlasnistvo.

Ali nije to poenta.
Hocu da vam kazem da i te vase strane investicije dolaze ovde zbog bescarinskog odnosa sa Rusijom.

Post by rumbeando on Sat Jun 16, 2018 4:49 pm

15.06.2018 : 20:16

Prosecutor brings treason charges against extreme-right MP

IOANNA MANDROU

A deputy Supreme Court prosecutor in Athens charged a lawmaker of extreme-right Golden Dawn with preparatory acts to commit treason, after he called for a military coup during a speech in parliament on Friday.

Speaking in a debate on a no-confidence motion brought against the government by New Democracy over a deal achieved with the Former Yugoslav Republic of Macedonia (FYROM) on its name, Konstantinos Barbarousis accused the government of failing to protect Greece's interests and called on the army to intervene.

"As the country's political leadership is not legislating in the nation's interests but in its own, I call on the country's military leadership to respect its oath and to arrest Prime Minister Alexis Tsipras, [Defence Minister] Panos Kammenos and [President] Prokopis Pavlopoulos to avert this treason," he said.

The file was sent to the investigative magistrate who has the authority to issue an arrest warrant.

Barbarousis was later expelled from his party by leader Nikos Michaloliakos.

Tsipras and his FYROM counterpart Zoran Zaev are scheduled to sign the agreement in Prespes, northern Greece, this Sunday.

The crime of treason does not require the prosecutor to ask parliament to lift the lawmaker's immunity.

Barbarousis' tirade prompted the parliamentary speaker to ban the far-right party from any further discussions on the no-confidence motion and to accuse Golden Dawn of inciting violence.
http://www.ekathimerini.com/229708/article/ekathimerini/news/prosecutor-brings-treason-charges-against-extreme-right-mp

Post by Sponsored content

Current date/time is Wed Jun 20, 2018 1:59 am