Vučićeva Srbija

Re: Vučićeva Srbija

Post by beatakeshi on Tue Feb 13, 2018 11:42 pm

Jesmo li komentarisali staru liju Tomu Filu i "da su mene slušali, Zvezdan bi bio novi Gavrilo Princip"?

Post by Gargantua on Tue Feb 13, 2018 11:51 pm

Jesmo

Post by Gargantua on Wed Feb 14, 2018 11:51 am

Što ne vičete da je vođa napisao tekst za Politiko i da pičuje(tm) (opet) ideju o carinskoj uniji?

Ima malo mea culpa ("jer tad, tad sam bio mlad"), ima trgovačkog liberalizma, neoliba, ima "ma nije to alternativa EU", ima "prozor mogućnosti"...

Western Balkans must break down trade barriers

Closer economic ties will help prepare countries for EU accession.

By Aleksandar Vučić
2/13/18, 4:06 AM CET

BELGRADE — The future of the Balkans looks far brighter today than many would have predicted two decades ago.

The Balkan wars left more than 100,000 dead and caused millions to flee their homes. The region’s economies lay in ruins, and many of our best and brightest left in droves to seek a better future elsewhere. Political leaders from opposing sides did not trust each other, and had no real vision for the future.

As a young man at the time, I did not see what could be gained from collaborating across the divide. But I know now that my country paid a high price for nationalist excesses.

The situation today shows that barriers can be broken with enough common will. Relations between the region’s countries have transformed dramatically over the past decade.

They improved so drastically because we decided to change course. We decided to learn from past mistakes. We decided to put our countries and our people first.

If we had not believed in a shared future for the region, in being part of a system that binds us together for a common purpose, we could not have overcome the years of bitter hostility that tore us apart.

We should celebrate this achievement. But we must also recognize that the hard work still lies ahead. Now that most Western Balkan countries are united in our ambition to become part of the European Union — and the EU has published a new strategy for the region — we have a unique window of opportunity in which to act.

EU membership cannot be an end in and of itself. As leaders, it is our responsibility to create the conditions that will bring growth and prosperity to our countries. We must live up to the promises we make to our people.

The free flow of goods, services, people and capital will make our region more attractive for investment.

Individually, we are small players, but collectively, we are a market of 20 million. Over the past 10 years, trade between the Western Balkans and the EU has more than doubled, reaching €44 billion in 2016, with exports to the EU increasing from €7 billion to €18 billion.

But while European companies increasingly are seeing the value of doing business in the Western Balkans, private investment still lags far behind. Indeed, cross-border investment in the Western Balkans is four times lower than in the EU.

Trade in goods and services accounts for only 30 to 40 percent of GDP in most Western Balkan economies. This is extraordinarily low compared to the average for emerging economies, which is often between 100 to 200 percent of GDP.

Youth unemployment in the Western Balkans is also nearly twice as high as in EU countries. Of the eight countries in Europe with youth unemployment rate exceeding 40 percent, five are in the Western Balkans.

Creating a common market between Western Balkan countries would double the current level of foreign direct investment and bring at least $8 billion-$9 billion in investments annually, compared to last year’s $4.6 billion.
It would also create thousands of new jobs and make our economies more competitive. This could keep the best and brightest from leaving.

Not only would a single market create new economic opportunities, it would also serve as a further point of convergence between Western Balkan countries. Economic integration will break down the regional barriers that hold us back from shared prosperity, and will make the borders that separate us less significant.

The Western Balkans experienced the destructive effects of nationalism first hand. Now, at a time when many European countries are turning inward, we want to look beyond our borders and focus on what binds us together.

Greater economic integration will help forge cultural connections between countries and make the region more politically stable. It will also act as an anchor for those who sought to leave the region to seek a better future for their children.

History shows that economic unity is crucial for political stability. The European Coal and Steel Community, which eased enmity between France and Germany after World War II by forging economic collaboration and eventually morphed into the European Union; and the Central European Free Trade Agreement (CEFTA) are just two examples.

We laid the foundations for closer regional economic integration in the Western Balkans when we joined our Central and East European counterparts in CEFTA. Now we need to make economic unity a reality by creating a common market.

Some skeptics see this shared economic area as an alternative to EU accession. I believe it’s just the opposite. This economic union would serve as an important stepping stone in preparing us for EU integration.

The issues that unite us are stronger than those that divide us. We all want stability. We all want economic growth and prosperity. We all want to improve the lives of our people. And we can only achieve these goals through closer economic collaboration.

Aleksandar Vučić is the president of Serbia.

Post by Gargantua on Wed Feb 14, 2018 8:35 pm

Вучић: решење са Приштином је тежак задатак

После разговора са председником Србије, немачки вицеканцелар Зигмар Габријел поручио је да Србија не може сама да стабилизује регион, али да без ње нема стабилности у региону
среда, 14.02.2018. у 13:05

Председник Србије Александар Вучић истакао је да би Србија, иако 2025. година није Свето писмо, волела да свој посао заврши и да до тог датума буде део ЕУ. На заједничкој конференцији за новинаре са немачким вицеканцеларом и шефом дипломатије Зигмаром Габријелом, који је боравио у посети Београду, Вучић је пренео да је на састанку било речи о обавезама које Србија има на путу ка ЕУ, за шта има подршку Немачке. Реч је о три области: „Прва је очување мира и регионалне стабилности. Друга, решавање проблема са Приштином или, како би Немци рекли, односи са Косовом. Треће се односи на поглавља 23 и 24, односно владавину права, функционисање правосуђа, слободу изражавања.”

Председник је истакао да ”веома тежак задатак пред нама у решавању проблема и проналажењу солуције са Приштином”, преноси Танјуг.

Поручивши да је жеља Европе да се у годинама које долазе више повежемо, јер се свет драматично мења, Габријел је нагласио да је већа повезаност потребна како би се чуо заједнички глас. Додао је да за чланство у ЕУ морају да се испуне стандарди Европске уније, што се посебно односи на област владавине права, независног правосуђа, слободе штампе и говора, као и борбе против корупције и организованог криминала. „То су теме за целу Европу и свако ко жели мора да сарађује с нама да обезбедимо све те стандарде. Ту не дајемо кредит, мораћемо више да радимо на томе”, рекао је Габријел.

„Мислим да не сме да се чека до 2025, већ сада морамо да почнемо да радимо да покажемо да се исплати кренути ка ЕУ”, казао је Габријел, преноси Бета. Вучић је рекао да је то у кратком временском року веома тежак задатак, али да би Србија волела да до 2025. заврши посао и постане део ЕУ. Габријел је навео да на Балкану, у свим његовим деловима има конфликата, али да је ЕУ пример да из најтежих конфликата и ратова, па чак и геноцида, може да се постане чак и пријатељ.

Немачком вицеканцелару Вучић је пренео да је посета Хрватској била врло важна и да ће Србија учинити све што је и договорено. Додао је да преостаје тежи део посла, „после све буке и увреда које смо тамо доживели”. Поновио је да у наредних 100 дана ниједан функционер Србије ниједну ружну реч неће рећи о Хрватској, без обзира на то да ли ће се и Хрвати тако понашати. Србија ће, додао је, учинити све за хрватску националну мањину у Србији, а онда је, каже, на ЕУ и Хрватској да покажу да то могу да учине и за српски народ у овој земљи.

Габријел је поручио да Србија не може сама да стабилизује регион, али да без ње нема стабилности у региону. Указао је и да је Србија за будућност западног Балкана и Европе од изузетног значаја.

„Последњих година, откако је Александар Вучић председник, али и раније кад је био премијер, гледамо на Србију веома пажљиво и радујемо се успешном развоју Србије”, рекао је Габријел. Нагласио је да Немачка, као и ЕУ, жели да се за односе између Београда и Приштине пронађе решење и да се „ситуација растерети”. Истакао је да проналажење решења није важно само за ЕУ, већ пре свега за грађане Србије и Косова.

Размена 4,4 милијарде евра

Вучић је навео да Србија и Немачка имају 4,4 милијарде евра размене, да нам је та земља највећи, али и убедљиво најзначајнији трговински партнер. Указао је и да немачке фирме у Србији запошљавају 37.000 људи и да је реч о изузетним компанијама, које су „чисте као апотека у сваком смислу”, као и да желимо још инвестиција из те земље.

Кад год је немачка влада у кризи, то је проблем за Европу

На питање новинара на тему колико је важно да је у Немачкој формирана нова коалициона влада, председник Србије рекао је да је то важно и за Немачку и за Европу, али и за Србију. Вучић је изјавио да без околишања може да каже да је прижељкивао да Ангела Меркел формира опет већину, али да је исто тако с пуним поверењем уверен да ће коалиција у којој партиципира Социјалдемократска странка, чији је представник Габријел, наставити да води европску политику.

Додао је да је Меркелова „много урадила за Србију, па иако је неретко била чврста, била је фер и поуздан партнер”. Како је навео, значајно је да влада у Берлину буде формирана, јер кад год је немачка влада у кризи – то је проблем за Европу.

Упитан да ли би волео да Габријел остане на истом месту у новој влади или на неком једнако важном, Вучић је рекао да би то волео.  „Ретки су људи као он, да дође из велике Немачке и да не натура по сваку цену решења, већ да разговара и да жели да нас саслуша. Лично бих волео да остане на овом месту и надам се да му тиме ништа нисам покварио.”

Габријел му је захвалио, уз опаску да се нада да то неће стићи до Немачке, на шта је Вучић реплицирао да је уобичајено да свако кога он хвали добро пролази.

Брнабићева: Србија је спремна за наставак дијалога

Председница Владе Србије Ана Брнабић захвалила је Зигмару Габријелу на подршци коју Немачка пружа Србији у процесу приступања ЕУ. Истакла је да је посвећеност Немачке стабилизацији прилика и интеграционим процесима на западном Балкану, као и јасној европској перспективи региона, потврђена управо кроз подршку коју пружа Србији и кроз иницијативе попут Берлинског процеса. Председница владе нагласила је да је пуноправно чланство у ЕУ стратешки циљ Србије, која улаже велики напор да у региону буде препозната као поуздан, одговоран и доследан партнер.

Министар Габријел поздравио је одлуку држава чланица ЕУ о усвајању Стратегије проширења за западни Балкан. Нагласио је да је нужно да се настави процес економских реформи које српска влада већ успешно спроводи и истакао важност даљег јачања владавине права. Премијерка је поручила да је Србија спремна за наставак дијалога са Приштином и изразила очекивање да ће приштинска страна конструктивно приступити имплементацији Бриселског споразума. Како је саопштено из Владе Србије, министар Габријел изразио је очекивање да ће премијерка Брнабић ускоро посетити Немачку, што би било од изузетног значаја за даље унапређење билатералних односа две државе.

Post by Gargantua on Thu Feb 15, 2018 9:23 am

Svečano na Andrićevom vencu, Dodik uručuje Vučiću Orden RS za zasluge....

Post by disident on Thu Feb 15, 2018 9:25 am

Upravo gledam, orden RS na lancu, tj ogrlici !

_____
Admin

Post by Filipenko on Thu Feb 15, 2018 9:27 am

Tebra, neki red morasezna. 

Post by Gargantua on Thu Feb 15, 2018 9:52 am

Post by William Murderface on Thu Feb 15, 2018 11:02 am

_____
"Oni kroz mene gledaju u vas! Oni kroz njega gledaju u vas! Oni kroz vas gledaju u mene... i u sve nas."

Dragoslav Bokan, Novi putevi oftalmologije

Post by darling on Thu Feb 15, 2018 11:24 am

Gargantua wrote:Svečano na Andrićevom vencu, Dodik uručuje Vučiću Orden RS za zasluge....

kako to mislis dodik urucuje vucicu u srbiji orden rs za zasluge, sta sam prespavala od jutros?!

Post by паће on Thu Feb 15, 2018 11:35 am

darling wrote:
Gargantua wrote:Svečano na Andrićevom vencu, Dodik uručuje Vučiću Orden RS za zasluge....

kako to mislis dodik urucuje vucicu u srbiji orden rs za zasluge, sta sam prespavala od jutros?!

Па колико да се зна ко мора да дође да му се уручи, а коме се доноси.

_____
Сваки ниста ће ти рећи да је низам најбоља ствар. Ено онолики низамски растанци, и шта им фали?
"multiple websites" - c'mon, where would you find them? For starters, find ONE multiple website. Oh, you meant "more than one"? Well, that's called "many".

Post by Gargantua on Thu Feb 15, 2018 11:43 am

Pa došao i doneo, u sklopu 15.2.

http://www.rts.rs/page/stories/ci/story/1/politika/3039797/dodik-odlikovao-vucica-ordenom-rs-na-ogrlici.html

Председник Републике Српске Милорад Додик уручио је председнику Србије Александру Вучићу Орден Републике Српске на огрлици – највиши државни орден РС, и том приликом истакао да је одликовање израз поштовања за све што је председник Србије учинио за РС. Вучић каже да је поносан на однос Србије и РС и да је то однос народа и људи, Српске и Србије у којем нема никаквих трзавица, љубоморе, зависти, нити политичких свађа и сукоба као што је увек међу Србима било.

Post by darling on Thu Feb 15, 2018 11:50 am

mislim, i ovako je bizarno, a zamisli sta mi je tek bilo u glavi dok sam rs citala ko republika srbija, umesto republika srpska. 
sve u svemu, jadnici i bijednici. inace, cudi me da vucic nije odlikovo sam sebe...

Post by William Murderface on Thu Feb 15, 2018 11:54 am

https://www.blic.rs/vesti/politika/dodik-odlikovao-tadica-ordenom-republike-srpske-na-lenti/q0kwczj

_____
"Oni kroz mene gledaju u vas! Oni kroz njega gledaju u vas! Oni kroz vas gledaju u mene... i u sve nas."

Post by darling on Thu Feb 15, 2018 11:57 am

dodik voli svakog da zapisa

el ima nesto da se desilo vucicu da se vec nije desilo tadicu?! el to ta istorija sto se ponavlja ko farsa

Post by паће on Thu Feb 15, 2018 12:35 pm

darling wrote:
el ima nesto da se desilo vucicu da se vec nije desilo tadicu?! el to ta istorija sto se ponavlja ko farsa

Зависи како се броји, нпр сликање с кравом.

_____
Сваки ниста ће ти рећи да је низам најбоља ствар. Ено онолики низамски растанци, и шта им фали?
"multiple websites" - c'mon, where would you find them? For starters, find ONE multiple website. Oh, you meant "more than one"? Well, that's called "many".

Post by Gargantua on Fri Feb 16, 2018 1:47 pm

Prvi na listi "Aleksandar Vučić Zato što volimo Beograd" Zoran Radojičić rekao je da nije napravio grešku u vezi sa dokumentacijom koju je podnosio Agenciji za borbu protiv korupcije, da ima sve što je podnosio i da se zbog medijskih napisa o njegovoj nelegalnoj imovini oseća kao Jozef K u "Procesu" Franca Kafke.

napao ga sistem i čami osumnjičen i ispitivan

Post by beatakeshi on Fri Feb 16, 2018 1:52 pm

Koliko je to bolje nego da se oseća kao Gregor Samsa u "Preobražaju"

Post by Gargantua on Fri Feb 16, 2018 1:55 pm

Post by Zastava 120m on Fri Feb 16, 2018 3:31 pm

Gargantua wrote:
Prvi na listi "Aleksandar Vučić Zato što volimo Beograd" Zoran Radojičić rekao je da nije napravio grešku u vezi sa dokumentacijom koju je podnosio Agenciji za borbu protiv korupcije, da ima sve što je podnosio i da se zbog medijskih napisa o njegovoj nelegalnoj imovini oseća kao Jozef K u "Procesu" Franca Kafke.

napao ga sistem i čami osumnjičen i ispitivan

Daće neko 3000 gospodinu

_____
I'm here now for six days
and nobody invited me for breakfast.

This morning they say, "Come for breakfast
with us, Arnold, have a nice breakfast."

Post by Guest on Fri Feb 16, 2018 6:36 pm

Beograd -- Ministar odbrane Aleksandar Vulin izjavio je povodom hapšenja starešine Vojske Srbije zbog sukoba sa aktivistima SNS da nije reč o hapšenju oficira.

Kako navodi, uhapšen je “čovek koji je napadao druge ljude pa i jednu ženu”.

Osim toga, Vulin je rekao da osuđuje svako nasilje i da taj slučaj ne govori ništa o Vojsci Srbije i da nema nikakve veze sa njom, već govori o pojedincu koji je počinio to delo.

"Delo koje je apsolutno neprihvatljivo i koje apsolutno osuđujem", rekao je Vulin.

Vulin je rekao da prethodnih dana nije želeo da se izjašnjava o tom slučaju, jer je čekao da se izjasne pravosudni organi, ali da sada želi da izrazi protivljenje i osudu svakog nasilja.

"Jako mi je zanimljivo da se nije oglasilo nijedno udruženje koje štiti, recimo, ženska prava, pa da kaže da je nedopustivo da se prebije pripadnica slabijeg pola i da se prebije zato što je pripadnik ove ili one političke partije. Nažalоst, u našoj zemlji izgleda da vi prvo pitate ko je aktivista koje političke partije, pa se onda opredeljujete da li je to opravdano ili nije opravdano. Ni jedno nasilje ne može da bude opravdano, ne može da bude opravdano nasilje nad aktivistima Srpske napredne stranke, kao što ga nikada nismo pravdali ni nad nekim drugim", naveo je Vulin.

Vojni sindikat Srbije ranije je saopštio da je uhapšen oficir vojske posle incidenta s aktivistima Srpske napredne stranke koji su od vrata do vrata sa spiskovima išli i prikupljali "sigurne glasove". Po njihovim navodima, oficir VS je tražio da aktivisti kažu odakle im podaci o njegovoj porodici, posle čega je došlo do verbalnog incidenta posle kog je uhapšen.

SNS je saopštilo da je oficir vređao i fizički nasrnuo na njihove omladince tokom obavljanja stranačkih aktivnosti.

Načelnik Generalštaba Vojske Srbije general Ljubiša Diković je rekao da pripadnik oružanih snaga ne sme da čini ono što nije po pravilu službe i kodeksu časti pripadnika vojske.

"Mi štitimo građane Srbije, a nikako ne treba da budemo ti koji ugrožavaju bezbednost građana na bilo koji način, bez obzira o čemu je reč, pod uslovom da on nije neposredno napadnut. Svaki pripadnik Vojske, ako je neposredno napadnut, ima pravo da se brani. Ovaj slučaj koji smo imali sada ja ne mogu da pravdam ni kao načelnik Generalštaba. Mogu da pravdam taj prvi deo, kada nije hteo da se izjašnjava i da bilo šta prihvati o tome, ali sve drugo što je radio, a posebno agresivni pristup prema njima, nije u skladu sa pravilima službe i naravno da će biti preduzete i mere disciplinske odgovornosti", rekao je on.

Diković je istakao da je spreman da stane ispred svakog vojnika, u svakom momentu, ali to jednostavno "nije postupak koji je dostojan vojnika i to građani od svog vojnika ne očekuju".

U onom sindikatu su rekli da ce, kako ono bese, pronaci nacin da zastite vojnike od ovakvih stvari. Pa pronadjoste li ga rodjaci? Koliko vidim, ovom coveku je karijera bar za sada zavrsena, posto se aktivistima SNS ne smes suprotstavljati.

Post by William Murderface on Fri Feb 16, 2018 6:45 pm

Cekao da se izjasne pravosudni organi. Jbt.

_____

Post by Guest on Fri Feb 16, 2018 6:47 pm

Pa bio je na saslusanju u tuzilastvu, znaci kriv je, sta kurac.

Post by William Murderface on Fri Feb 16, 2018 6:52 pm

Ne priznajem nista bez poligrafa.

_____

Post by Guest on Fri Feb 16, 2018 6:52 pm

Mislim - postoji mogucnost, ne tako mala, da je u pitanju pijani agresivac koji je lupio devojku preko nosa jer se usudila da njemu tako zajebanom pozvoni na vrata, ali u svetlu daljeg postupanja prema njemu to je sada potpuno nebitno i lik je for all means and purposes zrtva politickog progona.

Post by Sponsored content

Current date/time is Tue Dec 18, 2018 9:01 pm